Ni får há en trevlig helg, själv ska jag há min bästis på övernattning. Det blir nog en massa vin, god mat och en massa snack och imorgon har vi höststädning och middag med grannar vilket också brukar resultera i en massa vin *fniss*.
03 oktober 2008
Ni får há en trevlig helg, själv ska jag há min bästis på övernattning. Det blir nog en massa vin, god mat och en massa snack och imorgon har vi höststädning och middag med grannar vilket också brukar resultera i en massa vin *fniss*.
28 september 2008
Söndagspyssel
Från början var huset rött, så det var bara att sätta igång att måla.
Sandfärgat med vita foder, fint va?
Sedan tapetserades det och lades in golv. Det här lilla rummet är pigans.
Köket under tapetsering.
Så! Nu är spisen murad:) och trappan på plats.
Dags för inflyttning. Det här är då finrummet.
Barnen har flyttat in i sitt nya rum, härligt med större.
Eftersom det här huset är större så räckte inte riktigt möblerna till, så det får bli miniatyrmässa i november.
Det fick bli storkalas med fika och mycket hembakat.
En hylla i köket, med lite fina formar.
Här sitter drängen och är alldeles färdig efter allt bärandes, men han får sig också en kopp kaffe med dopp.
Pigan håller på att skala äpplen....undra var det blir för smarrigt. Vad tror ni?
Här är allt det goda som pigan bakat dagen till ära.
Själv njöt jag och maken utav en sååååå god trattkantarellssoppa, toast och ett glas vitt vin.
Trevlig Söndagskväll!
Lotta
23 september 2008
Torsdag
Nåväl det blev städning istället, baka får vi väl göra en annan dag. Det är ganska skönt att få det städat till helgen, så jag ska väl inte sura:) Efter städningen tyckte jag att det var dags för invigningen av nya teservisen, även om det bara blev jag.
Denhär fina teservisen fick jag av mina kollegor när jag bjöd på middag den är såååå söt,tack! snälla ni. Den består av en te kanna sex koppar och ett fint kakfat.
21 september 2008
Höst
Eftersom vi har ett nybyggt hus med en ny tomt så kan vi inte få såhär fina äpplen ännu, så vi tackar för att svärföräldrar har så att det räcker och blir över......
Så det fick bli massor av äppelmos.....Resten kanske man kan göra lite paj på.
Nu ska jag gå och ta ett långt skönt bad........Om det finns någe varmvatten efter all söndags duchning*fniss* .
Ha det gott!
Lotta