28 september 2008

Söndagspyssel

Hej! Jaha då har den här helgen flugit iväg som vanligt, jag tycker alltid att det är lite vemodigt med Söndagar, nåväl det har ju i varjefall varit varit fint väder, men inte har jag gott utanför dörren....Ne! för jag har pysslat och pysslat hela helgen sååååå roligt och nu ska ni få se med vad. Ni som har följt med ett tag vet jú att jag älskar miniatyrer och dockskåp, så för några månader sedan skulle en vän sälja sitt fina dockhus. Jag köpte det så klart! så nu ska familjen i mitt lilla dockskåp få flytta in i det stora.




Från början var huset rött, så det var bara att sätta igång att måla.


Sandfärgat med vita foder, fint va?


Sedan tapetserades det och lades in golv. Det här lilla rummet är pigans.


Vinden inreddes med sovrum och bad...


Köket under tapetsering. Så! Nu är spisen murad:) och trappan på plats.

Dags för inflyttning. Det här är då finrummet.

Barnen har flyttat in i sitt nya rum, härligt med större.


Eftersom det här huset är större så räckte inte riktigt möblerna till, så det får bli miniatyrmässa i november.

Det fick bli storkalas med fika och mycket hembakat.

En hylla i köket, med lite fina formar.
Här sitter drängen och är alldeles färdig efter allt bärandes, men han får sig också en kopp kaffe med dopp.
Pigan håller på att skala äpplen....undra var det blir för smarrigt. Vad tror ni?


Här är allt det goda som pigan bakat dagen till ära.

Själv njöt jag och maken utav en sååååå god trattkantarellssoppa, toast och ett glas vitt vin.

Trevlig Söndagskväll!

Lotta

20 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så vackert dockhus. Du har gjort det så fint. Vilket jobb att måla o tapetsera.

Kram Ullis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fantastiskt arbete du gjort med dockskåpet!
Vad smarrigt det lät med er mat!
Önskar dig en ny skön vecka!
kram och solstrålar!
nina

dolamorola sa...

for et herlig dukkehus!:)

Kamomilla sa...

Oj så fint! Vad roligt med sånt pysslande! Du är duktig!

Frida sa...

Ja det var ju lustigt tror säkert din telefonnummerbok hade blivit lika fin som min! Åh ett sånt sött dockskåp. Jag hade också ett som man kunde lyfta på tacket när jag var liten fast det bodde möss och andra småd djur imitt, dock inte levande! Så fint du har inrett det. Ser väldans gott ut med svampsoppa, snart är det fredag igen!
Kramar Frida

MiaMaria sa...

Hej Lotta!

Wow!

Så sött och vad pillrigt....vilket jobb du gjort...underbart!

HA´en bra veckaoch lycka till
MiaMaria

Anonym sa...

Oj 0j oj vad fiiiint mitt gamla docksåp blev. Åh vad snabb du har varit=) Jättefint!
Kan man få tillbaka dt nu?!=)
(skoja bara), det blev superläckert och kommer att pryda ert hem så fin!

Syns på jobbet i morgon!
//jenny

LOPPISLIV sa...

Milde tid vilket fantastiskt jobb du lagt ner. Väldigt vackert dockhus. Sandfärgat med vita foder, absolut :-)PS: Korgen jag visade kom från Rusta inte Jysk...(det där med minnet vet du? ) Kram Paula

nettans lantliga hem sa...

Vilket fint dockhus och vilken underbar teservis
Ha en bra vecka!
Kram Nettan

Ann-Catrin sa...

Men så vackert dockhus.. njuter i fulla drag av vackra interiörer!!
vad duktig du är!!
Ha det gott i vcekan
kram A-C

Anonym sa...

Men så fint och vad duktig du är på att fixa till allting. Det måste ha varit väl pillrigt!

Ha det bra
Kram Pernilla

Anonym sa...

Hej,
Tack för din fina kommentar du lämnade efter dig hos mig...
Vilken fin sida du har så inspirerande... och ett sådant fint dockskåp önskade jag mig när jag var liten... samlade på mig en massa möbler men det blev alldrig något skåp...
Många kramar Elin
tittar förbi snart igen...

Mjuka sa...

Va underbar liten värld!!!
kraaaam M

karofina sa...

men hjäl vad fint!!! åh vilken dröm att få ett sånt som liten flicka! med alla tillbehör o allt!

mmmm....smarrigt med toast!
kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Meen så gulligt! Vilket jobb du har lagt ned på huset... Men så blev det ju superfint också!
Jag har kvar en del möbler från mitt dockhus som jag hade som barn... men dockskåpet var så dåligt så det fick vi kasta..tyvärr.
Kram
Marie

Myrrabutiken sa...

Men herregud människa du är ju helt fantastisk! jag har aldrig sett så fint dockhus, ever..Jag måste kolla en gång till!Kram kram och full fart mot fredagen:) Jenny

Evas Paradis sa...

Såå fint dockhus du gör ... måste vara mycket tålamodsprövande med allt smått!
Trodde först soppan var till dockorna ;-)
Kram Eva

Millas hem sa...

Men himmel så fint!!
Vad du är duktig med alla detaljer.
Det gäller att inte ha för "maffiga" nävar när man håller på med allt pilligt!
Jag är mäkta imponerad!!
Kram Camilla

StrandviksVillan sa...

Himmel så otroligt vackert dockhus!! Jag har faktiskt alltid drömt om att göra ett sånt också (sitter i sen barnatiden), får se om det nånsin blir av...
Alla detaljerna är fantastiska, du har gjort ett jättefint jobb med allt.
Ha en skön söndag!

hemma bäst sa...

Åh!! herregud så fint!! det kommer nog ta år innan jag får ihop så mycket möbler och saker. tycker att det är så fruktansvärt dyrt. men man fick verkligen inspiration när man såg ditt.. kram jennie