24 maj 2010

Hej igen..Nu var det ett bra tag sedan, men jag har problem att ladda upp bilder och datorn hänger sig hela tiden vilket gör att jag ledsnar, men idag så gick det. Här har det sysslats med trädgården, dag och natt känns det som och dessutom har jag äntligen fått ett litet växthus som jag visar när det är färdigt inrett....Det finns inget som går upp mot denna underbara tid och just att få vara ute och njuta av värmen och alla blommor och när jag inte få vara ute och njuta av det, sitter jag inne och kurar med vackra blomsterbuketter och härliga trädgårdstidningar.

Jag har en förmåga att tro att allt går fort att fixa till och så även i trädgården och dessa tidningar gör ju inte saken bättre tycker min man som alltid får order på saker som jag sett i dessa:) Tänk att en sådan pergola eller hönshus eller trappa eller växthus vill jag ha....och helst nu....Hmmm han har det inte lätt stackarn...men...men det är i varje fall jag som kommer med idéerna, så det slipper han i varje fall;)


Nè nu ska jag lägga mig och läsa denna tidning och se om jag hittar någon syssla till M.


Hej hopp! Lotta


2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det skönt att vara ute nu. Ett växthus eller pergola står högt på önskelistan här också.

Kram Ullis

nea i det gula huset sa...

Ha ha..känner igen mig i det du beskriver med att allt går att fixa! :) Min sambo har "förbjudit" mig att gå in till våra nya grannar som har total renoverat HELA huset..jag får ju massor av "bra" idéer! :)

Hoppas du får gjort lite saker och att ni njuter av årstiden! :)
Kram Nea