11 juni 2010

Hej igen! Nu har jag äntligen fått lite tid över, till avkoppling framför alla fina bloggar, sedan har jag dessutom fått en ny dator:))))Så nu hoppas jag att inläggen ska komma lite tätare. När vi gjorde iordning vår köksträdgård så fick ja tre rabarberplantor som jag satt i ena änden av köksträdgården och dom har blivit enorma.....så för några veckor sedan när det var regn så blidde till att skörda......

Såhär stora har det blivit på bara två år, så nu blir det till att safta och sylta.

Min dotter gjorde en supergod rabarberpaj......

Det blev 12 flaskor med god rabarbersaft

Så återvinner jag bladen och dom la jag som täcke i en av gångarna så att inte ogräset kommer upp.
ha det gott!
Lotta

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att den nya datorn ska fungera bra för dig. Älskar rabarber och jag är så glad för våra stora plantor som vi har. Bra idé med vad man kan göra med bladen.
Kram Ullis

Kamomilla sa...

Mums, det låter så gott!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mmm vad gott med rabarberpaj och rabarbersaft!
Vi har inga rabarber :( Men varje år blir man sur för att det inte finns, man blir lite sugen på de första :)
Får nog göra något åt det.
Ha en fin vecka!
kram
nina