25 februari 2010

dripp...dropp

Hej svejs och välkommen kära underbara fredag, absolut den bästa dagen på hela veckan och raka motsatsen är det på söndagen, men...men det är många dagar kvar. Idag har det äntligen blivit plusgrader ute, ja..ja inte många men det har varit fint väder och jag börjar känna att det faktiskt går mot bättre tider. Igår började bokrean och då köpte jag en fin trädgårdsbok som jag ska lusläsa nu i väntan på våren. Jag har tänkt att varje höst så ska jag plantera ett antal lökar så att det kommer en massa fint till våren och i höstas blev det snödroppar,tycker dom är så söta, men jag orkar inte riktigt vänta på dom så jag tjuvstartade....så igår när jag skulle på ett möte men var lite tidig srosade jag omkring och hamnade så klart i en typiskt mig affär"Sköna ting" och där köptes det in några snödroppar.


Inte äkta...men dom håller länge.

Sedan hade jag bullmossa på furstekvisten som tinade inne i värmen och den lade jag i en luffartråds kruka som jag fått av maken....hmmm vad jag får saker av M.
Sedan var det bara att plantera dom söta dropparna....


Titta så fin och snart kommer dom äkta med härliga våren....
Trevlig helg!
kram Lotta

4 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Perfekt med evighetslökar som sköter sig själv :)

Kram Viveka

Kamomilla sa...

Ser faktiskt jätteäkta ut! Såna måste jag hitta nånstans, jag som tar livet av allt grönt..Ha en fin helg!
Kamomilla.

Ullis/Leva på landet sa...

Låter härligt med takdropp. vill jag också ha. Så fint det blev med blommorna i korgen.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men sånna där skulle man ju ha , gu så söta !!
De andra riktiga har ju tyvärr mycket kortare hållbarhetstid .
Ha en bra dag !
Kraam/Lotta