15 november 2009

Måndag

Hej! Nu så kan jag äntligen sätta mig en stund.....efter denna helg och dag. Vi har haft kalas för mellersta dottern som blev 15år och för yngsta sonen som blev 11 år.....Så i lördags städades det och bakades, kvällen blev dock lugn med viloläge i fåtöljen med massor av jultidnigar och ett glas rött. Igår började jag att rensa överallt....strök linne och städade skafferiet.....sedan hade vi besök av min mormor och moster som åt lunch här.......jätte trevligt var det........så efter denna arbetsdag känner jag mig ganska trött.......men ett inlägg hinner jag med och sedan ska jag ta tag i min klädgaderob....phu.......sedan blir det en kopp te och sängläge med någon mysig jultidning.

Nu har pysslandet tagit fart ordentligt....så jag har torkat äppelskivor i mängder skickat maken till affären för ännu mera äpplen och han bara ruskar på huvudet......Men titta vilken fin äppelkrans det blev....och flera på gång....

Har inte bestämt var dom ska få hänga ännu......men nu får den pryda köksskåpet.

Ha en trevlig fortsatt vecka

Lotta

8 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilka vackra kransar. Vilken temp i ugne och hur länge ska skivorna vara inne?

Kram Viveka

drömmen om vitt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mindi sa...

Såååå fint!!!!

Jag köpte mina hyacintvaser på ALVAS HUS men de verkar inte finnas kvar där längre. :(

Här hittade jag två utav dem som är på bild ( julswappen)
http://www.pinglan.se/Catalog.aspx?DepartmentID=20&CategoryID=80

Kram och lycka till i letandet :)
M I N D I

Myrrabutiken sa...

Hejsan hoppsan! Jag har varit sååå dålig på att blogga, men gud va mycke fint du visar, den rutiga grisen hade vi förra julen, men kolla nätet, kan nog finna den iår igen. Företaget heter Artefina danskt:)Kramisar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig äppelkrans du har gjort! Det riktigt vattnas i munnen på mig... :))
Kram
Marie

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fina kransar. Kikar in via swappen :)

ankiann sa...

Vilken läcker krans! Jag tittar in som julswappare :)

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina kransar. Det är ju så kul att pyssla. Mycket kalas ni har haft.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis