12 november 2009

loppisrunda

Hej igen alla glada! Nu är jag tilbaka igen med massor....massor av trevligt. I helgen som var åkte vi till söderfors för att bo hos makens sysster och man.....En hel lång helg med icke tonåringar i närheten( Det behövs ibland) med mycket mys goda middagar trevliga slottsbesök och loppisar.....Ja...ja....ja...Jag missade att det blev en del goda viner och glögg(årets blossa)och så sjuvlyssnade vi på julmusik (Absolut förbjudet)....Kvällen avslutades med att vi kvinnor fick våran vilja igenom.....Så det blev till att titta på "Mamma Mia" och gråta en skvätt, männen var måttligt roade.....Ha...ha....ha.
Tyvärr tog vi inte kort på slotts besöket och dess ljuvliga åttkantiga hönshus......men min svägerska tog och dom ska mannen minsann få ta del av.......Det är nämligen dags för hönshus till våren...eller jag har ju hoppats ett par vårar nu....men det blev ju en fin cirkelsåg till maken när han fyllde 40 och den måste ju prövas.....eller hur?. Sedan har äntligen lottningen på julswappen blivit klar så nu vet jag vem jag är hemlig tomte till........*tjo* vad roligt att kika in hos henne för att ta reda på vad hon vill ha och inte...Lite loppisfynd ifån helgen....



Mera vita linne dukar till mitt linneskåp.

En så söt liten julduk....jag har en precis likadan med ett annat motiv på men lite större....får se om jag kanske ska ha lite rött iår.

Vita böcker med fina band......

Så köpte jag lite fina kökshandukar med rött monogram och ett fint etui för att förvara silverbestick i.

Så nu önskar jag er alla en trevlig helg.

Lotta

8 kommentarer:

Ebba sa...

hej! Kikar runt bland alla bloggare som swappar! :-) Även jag gillar loppis, men kommer dock allt för sällan i väg på nån! Men fina fynd DU gjort! :-) /Ebba (ebba.anknet.se)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fina fynd du gjorde! Och så härligt med slottsbesök och loppisar och allt!
Kram
Marie

Julswappen sa...

Så roligt att du är med i swappen. :) Det ska bli spännande!!!!!

Så fina saker du visar!!!

Kramis
M I N D I

Kamomilla sa...

Härligt fodral för besticken! vackert!

Matilda sa...

Hej Lotta! Jag har just hittat hit och blivit hemskt inspirerad. Jag tycker att ditt hemsydda lapptäcke är jätte fint och har själv funderat på att sy ett själv, men jag vet inte hur man gör! Skulle du kunna tänka dig att visa hur man gör någon gång? Tack för en fin blogg!

Ullis/Leva på landet sa...

Tittar in för att önska dig en fortsatt trevlig helg.

Kram Ullis

Julia sa...

Hej hej
kikar in från julkalenderswappen. Så mycket vackert att titta på i din blogg =)
kram

Fotograferande Maria sa...

Hej! Loppisar är så KUL!
kram Maria
www.mariasdagbok.blogspot.com