22 november 2009

adventförberedeler

Hej! Nu har jag varit igång hela helgen med diverse saker......Igår var jag och sonen inne i stora staden för en shoppingtur och sedan åt vi lunch, och så blev det bio "En vintersaga" i 3D......och vilken film den var sååååå häftig, kändes som man var med i den och så snöade det i biosalongen....så där inne fick man julstämning må jag säga......men det varade bara
1 1/2timme....sedan kom man tillbaka till verkligheten....det trista november vädret.¨
Efter bion tog faster över så jag åkte hem ensam till maken.....Där avnjöt jag en god middag för att sedan somna kl 10 Puh vilken dag....jag var helt slut, som tur var......maken det med *tji*


Så idag söndag upp med tuppen åt en lång söndags frukost och sedan bar jag och maken iväg till stortorget i gamlastan........där kom vi i julstämning båda två med doften av brända....... mandlar, het glögg och ljuvlig julmusik....men det hade ju inte behövt regna direkt.......Vad blev det då Jo! Det blev ett te som hette vintersaga......hoppas att det smakar och sedan dum som jag är så läste jag bara på ena skylten där det stod ta tre kryddor för femtio kronor, så jag tog bara saffran....då trodde jag kork skalle att även saffran ingick i det men tji fick jag och så var det folk bakom så det var bara till att betala 70 spänn för 1g saffran och 30 spenn för tet.....gissa om jag ska baka under välordnade förhållande och så hoppas jag på att det kommer att smaka där efter......Det blidde dyra lussebullar iår.......När vi kom hem satte jag igång med lite förberedelser (stort hus) så jag hinner njuta lite av advenshelgen med....Jag band färdigt alla kransar......i både lingon, tall och mossa.




Här på spisen har vi alltid en krans förutom förra året och då fattades den verkligen så iår blev det en med tall och röda äpplen......


i sommras hade jag sommarblommor i denna fina margarin låda men nu böt jag ut allt utom murgröna, sedan fick den fuína duvan plats där med....blev riktigt nöjd faktiskt. Hoppas att ni får en skön vacka

Kram Lotta


8 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej vännen!
Tack för rara ord hos mig!
Men hallå vilka lyxbullar du skall baka ;) Fy då vad dyrt saffran!
Vad fina kransar du gjort, och likaså blomsterarrangemanget var så sött! Bra jobbat. Hur gjorde du äppelkransen? Den ser så mysig ut,blev sugen på att testa :D
Ha det gott i höstmörkret!
kram
nina

Kamomilla sa...

Mys mys, helt härligt! Fin krans!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ fin krans du har gjort! och det arrangemanget i lådan blev ju också superbra!
kram
Marie

nea i det gula huset sa...

Det låter som att ni hade det väldigt mysigt, trots dyr saffran! ;)
Fast jag har hört att saffranen ska vara dyrt i år så kanske det ändå inte kommer upp i det priset!

Din margarinlåda är superfin! Duvan gör sig där och det kommer bli ännu bättre när amarylisen slår ut. Är den vit kanske? :)

Kram Nea

Mindi sa...

Så fint du gör!!!!

Så mysigt med julmarknad men synd på vädret. Jag är sååå less på detta mörker. Aldrig har väl november känts så mörkt som i år???

Ja usch och fy i år är saffran DYRT!!!

Kram kram
M I N D I

♥ Carina ♥ sa...

Vilken jättefin krans!! Jag ser att vi har barn i nästan samma ålder, jag har en 15 åring och en tolvåring.
Må så gott, kram

Ullis/Leva på landet sa...

Mysigt att få gå på julmarknad. Det kommer att bli riktigt lyxiga bullar hemma hos dig då.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej Lotta! Vilken fin krans du har gjort,härligt!Väntar på mera bilder från ditt vackra hem.Adventshälsningar Elise