08 april 2009

Påskledigt

Så! då var sissta arbetsdagen gjord och nu har jag ledigt i fem härliga dagar.......regn eller sol spelar ingen roll, för det ska bli så skönt med ledighet. På långfredagen ska vi till min syster på påskmiddag och sedan blir det övernattning där, med hela familjen.....ska bli riktigt trevligt att få se hur dom kommit iordning i sitt nya fina hus och njuta av god mat och trevligt umgänge. Idag har jag dessutom köpt påskgodis och hämlisar så det är också gjort.....resten av helgen ska bestå av god mat, förhoppningsvis trädgårdarbete,grillning och massor av vila.

Planterade lite mer pärlisar, dom får sedan pryda trädgården.....den lilla krukan är en gammal terakotta kruka som jag fyndat på loppis och jag tycker att dom är så fina......letar efter flera, fast dom är faktiskt ganska dyra.....har hört att man kan pensla dom nyare med filmjölk och låta dom ligga ute några månader så att dom ser så där gamla ut.........kanske ska prova.

Lite vaktelägg( inte äkta) i en korg förhöjer påskstämningen eller att våren faktiskt är här.

Pyntade brickan på köksbordet med påsksaker. Ljusstaken i mässing.....blundar ni bara när ni ser.....för den ska egentligen inte stå där, men maken hade visst ställt den där ändå......vilket visade sig.......när jag skulle blogga idag:( Ja...ja man är ju då, eller blir ju om inte annat lite skadad i denna bloggvärld......eller vad säger ni?

Lite mer pärlisar.....för jag älskar verkligen dom, jag vill ha massor av sådana i rädgården.
Nu vill jag önska alla en Glad påsk!






14 kommentarer:

Lantligt i stan sa...

Jag ser också fram emot lite ledighet över påsken. Jag jobbar i morgon, fast ev lite kortare, och blir sen ledig. Så fint du påskpyntat! Gillade korgen med vakteläggen.
Ha en trevlig påsk!
Kram Anki

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ha ha nädu, jag hinner inte! Blommorna handlade jag på torget på lunchrasten, grillning och handling skötte maken, loppisinköpet gick på ca halvtimman medans maken uträttade ett annat ärende. Fotade gjorde jag medans grillningen var på g :D
Å andra sidan har jag inte pyntat något vidare, men det kanske blir ngt litet nu när jag blir ledig 4 dagar!
Du har pyntat så jättefint som vanligt!
Önskar dig och familjen en underbar och glad påsk!
kram vännen!
nina

Frida sa...

Hej!
Vad fint du har gjort det, jag har också några vaktelägg hemma.

Hoppas du också får en trevlig Påsk!
Kram Frida

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi jamen han tyckte nog att det skulle bli sååå fint med den där ljusstaken där... *fniss*... eller så retades han bara! Typiskt en sådan sak min make också skulle göra =)

Ohhh ja jag skulle också vilja vara ute i trädgården... men då blir det skidor som gäller =(

Du hade verkligen påskpyntat sååå fint!

GLAD PÅSK, KRAM Anita

Anonym sa...

Ha det så riktigt skönt Påsklov,Lotta!Ses på tisdag,mvh.Elise

Jillsan sa...

Vad fint du har pyntat överallt!
Hoppas verkligen att du får fint väder när du är ledig, allt blir så mycket trevligare då. Gillar också pärlisar, tycker bara att det är så synd att de blommar ut så snabbt inne, de håller mycket bättre ute, därför är det så kul med lökväxter, de kan man plantera ut och njuta av flera gånger om ;)
Ha en riktigt skön påsk!

Vita små hjärtan sa...

Så påskfint du gjort! Kram

ängeln i vitt sa...

Din påskpyntade bricka är superfin. Jag pyntar inte så mycket men lite åker ju fram.

GLAD PÅSK

Kram / Carina

Ardisia sa...

Så många fina ägg!
GLAD PÅSK! kram

Vita små hjärtan sa...

Så fint du gjort! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att få lite långledigt. Speciellt när vädret varit underbart. Så fint du har fixat till.

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vad ljuvt och påskligt du har pyntat , vackert !!
Hoppas ni hade en fin helg oxå !!
Kraam !

Frida sa...

Hej!
Vill bara kika in och önska dig en trevlig helg!
Kram Frida

Monica sa...

hej !!!!!
fina bilder......
hoppas allt är bra med dig.....
Kram,
Monica i Rom