06 april 2009

Påskfint

Då närmar sig påsken och med det lite ledigt....Om man nu får önska sig vad man vill att det ska vara i påskägget.......så skulle det vara bra väder.....för trädgårdspyssel.....eller ett ägg med kycklingar så att maken måste börja snickra på hönshuset, ja! jag menar att det blir jobbigt att ha dom i tvättstugan för länge:) Har nämligen sett små dvärgkockinkycklinar till salu och jag bara vill.......som barnen sa när dom var små:)

Lite påskfix i ett silverfat på fot

Plockade in lite videung och hängde lite porslinshönor i som jag köpt för ett antal år sedan.

Jag la lite pärllislökar på en fin blomsterkorg som jag fått av gulliga grannen.

Lite påskfint på byrån i hallen med.


Så slutligen gjorde jag lite mera fina påskägg.........
Ha en bra vecka.

14 kommentarer:

Stenlycka sa...

Så underbart fint du har gjort i ditt hem. Vackra bilder.
Ha en bra påskvecka!
kramar Stenlycka

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fina ägg du har gjort!!
Åh jag vill också ha små kycklingar..men tror inte att mina grannar blir så glada..ler
Kram och hoppas att du har fått mycket sol/Irene

Lantligt i stan sa...

Åhhh så fint du pyntat! Vackra blommor och ägget du gjort var superfint! Jag ska pyssla lite mer närmare helgen jag med.
Kram Anki

Kamomilla sa...

Så fint du har fixar! Själv är jag inte så mycket för att påskpynta. Vet inte varför...Istället njuter jag av påsken i andras bloggar! :)

Frida sa...

Hej!
Åh vad fint du har pyntat,dina ägg blev jättefina. Jag ska sätta mig ner och dekorera mina nu någon kväll i veckan helst innan torsdag. Ja lite vårväder hade jag också önskat mig till påsk. Vi får hoppas att vår önskning slår in.

Kram Frida

Elin sa...

å vackert du påsk pyntat och vilka fina ägg du gjort...

Så fint...

Många kramar
Elin

Claras hem på byvägen sa...

Vilka fina påskarrangemang du har gjort=)...och dina hemmagjorda ägg var ju kanon. Hoppas det är ok att jag "lånar" den idén. Glad påsk! Kram Clara

Jillsan sa...

Så häligt och fint du har gjort!
Jätte söta ägg! Gillade det med fjädrarna, så vackert i sin enkelhet. Jag gillar inte att jobba med fjädrarna, nyser så av allt som det fina luddet som trillar av så fort man rör vid dem ;)
Ha en skön påsk och hoppas verkligen att du får ett stort påskägg fullt med vackert vårväder!
Jill

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men oj så mycket vacker och ljuvligt påskligt !!
Underbart !
Kan du komma hit och påska till det lite med !?!?
Kraam !

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det kul att pyssla. Så fint du har gjort. Äggen var ju så fina. Nu fick jag fler idéer. Mysigt med lite kycklingar.

Kramar Ullis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh så mycket vackert du gjort! Du har varit jätteduktig du med, cykla två mil till jobbet är jättebra!
Hoppas du får en fin påsk och att det är något alldeles speciellt i ditt påskägg!
kram vännen!
nina

Anonym sa...

Men sååå fina ägg...

GLAD PÅSK
annica

Anna sa...

Vilket vackert hem du har!

Påskäggen var ljuvliga!

Anna-Lena sa...

Vad fint det blev med silverfatet under påskarrangemanget! En riktigt glad påsk önskar Anna-Lena