01 april 2009

Äntligen

Så nu är jag tillbaka......Helgen blev precis som jag tänkt mig förutom magsjuka som damp ner i söndags natt.......nåväl jag hann en del innan. Fredagen efter jobbet sprang jag in snabbt på kicks och roffade åt mig en hårfärg innan bussen gick, det blev rött........... så nu pryder jag påsken må jag säga. Lördagen inledes med loppis, våfflor till lunch och en god middag med gott vin, så klart! Söndagen tågade jag och goa grannen in med stor förväntan på trädgårdsmässan och njöt av....vååååren och god mat. Visar lite bilder ifrån mässan.

Såhär skulle jag kunna tänka mig att ha i uterummet....om det blir något någongång.

Lite mer bilder ifrån uterummet.

Nu var det ju så att man kunde köpa det mesta man såg......så det var till att hålla i plånboken:)
Lite påskfint.
En tupplur i denna kanske skulle vara något. Vad kom jag hem med då, Jo! en röd rosenpelargonia, liljelökar, en fin rotting korg, tidningar och så äntligen lite sparrisrötter
som ska planteras i köksträdgården.
Nu får ni ha en bra helg
Ciao!




8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Längtar nu att få börja pyssla lite ute. Inte kul med magsjuka. Hoppas att du har återhämtat dig helt nu.

Kramar Ullis

Evas Paradis sa...

Mmm ... sparris ... en av vårens alla godsaker!
Tycker alltid att sparrisplantorna är så dyra ... ska nog prova att så ... jag vill ha rätt många;-)
Men det tar ju lite tid ... tålammod!
Ha en fin helg
Kram Eva

Jillsan sa...

Vilka härliga bilder, verkar som om du hade en trevlig helg!
Hoppas att du får en skön helg med vackert vårväder!
Jill

Gårdsromantik sa...

Verkar ha varit en härlig helg - förutom magsjukan...

Rött - wow vad läckert - tänk om man skulle våga...

Jag har en tävling på gång - kika gärna in!

Kram Maud

Vita små hjärtan sa...

Så inspirerande, så vill man ha det! Kram

Kamomilla sa...

Härlig hängmatta, den gillar jag!

Stenlycka sa...

Så vackra bilder. Hoppas magen mår bättre.
Ha en skön helg.
Kramar Stenlycka

Nylyckan sa...

Hejsan!
Oj!så mycket fint du visar. Härligt att gå på en sådan där mässa. Det är mycket man skulle vilja ha där. Ha det så gott! Kram Åsa