20 maj 2009

Hallå! Äntligen på banan igen.......Ja det har ju varit en del, dels så pajade så klart datorn....säger bara fyyyyyy.....resten av ordet får ni lista ut själva och sedan har vi i stort sett ägnat all vaken tid till att fixa i trädgården. Men nu är jag äntligen tillbaka och ser dessutom att jag missat en massa fint hos er alla......så det lär ta ett tag innan jag tar igen allt. Nu är det Onsdag och röd dag imorgon.......Så skönt med ledighet och så har jag tagit ledigt på fredag.......Så nu blir det blogga av*Fniss*. Visar en del av trädgårdsbilder idag.....mer kommer senare.

Iår fick det bli lite rosa och romantik på furstekvisten. Ny målad soffa som hittades på loppis.


Tog ut stegen som fick bli till blomstertrappa, ser lite tom ut.......men det blir mer ska ni se.

Massor av zink med pelargonier i, har inte planterat i hinken ännu.

Så som jag har letat efter en gammal cykel....och så fanns den så nära, svärföräldrarna hade tänkt att slänga den....men tji fick dom. Hängde en rotting korg på med en massa blommor i.

Hoppas på en massa blomprakt......

Ha nu en trevlig helg och på återseende snart.

Lotta

10 kommentarer:

Frida sa...

Hej!
Härligt att du är tillbaks igen. Jag har undrat lite var du tog vägen. Datorer kan krångla dem. Så fint du har fått det på farstukvisten, ser riktigt ombonat och mysigt ut.

Hoppas nu du får några härliga dagar!
Kram Frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Heej va kul att du är tillbaka! Du har varit borta lääänge!
Så mysigt du gjort på trappan,och cykelnär jättefin, sicken tur du hade! Vilken fin cykelkorg, tänk vad det ska blomma i den!
Hoppas du får en lång skön ledighet! Njut!
Kram vännen!
nina

Evas Paradis sa...

Hej Lotta
Ja det är mycket nu ...:-)
Är också på jakt efter en gammal cykel att ha stående i närheten av entrén, som jag kan styla allt efter årstiderna. Jättefin du fick tag i!
Ha en fin helg
Kram Eva
PS Visar lite bilder från Wij Trädgårdar i Ockelbo på min blogg ... har du varit där? DS

Lantligt i stan sa...

Välkommen tillbaka! Så fint du gjort på bron! Vilken tur du hade som fick tag på den gamla cykeln, tänk om dom slängt den!
Ha en trevlig röddag, det ska jag ha! Målning blir det här!
Kram Anki

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Här har det inte hänt något i trädgården än. Inväntar denna långhelg så får vädret bestämma om det blir ute eller inne jobb.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Kamomilla sa...

Åh du har det så fint!! En sån cykel har jag så letat efter. Jag vet var det finns en men det är en ilsken gammal gubbe som har den och jag vågar inte fråga om jag får köpa den ;)

gamla skolan sa...

Åh ! Så fint du har gjort det ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Jillsan sa...

Vad mycket fint du har,gillar din gamla cykel!
Känner igen det där med att vara borta från bloggen, har varit iväg på minisemester och besökt bla.a Astrid Lindgrens värld, så jag har fyra dagar att "läsa in" på de andra bloggarna, härligt!
ha det gott!

Vita små hjärtan sa...

Å så mycket fint!!! Inspirerande!
Kram Agnetha

Viola sa...

Så fint det blev på din bro!!
Jag har börjat att göra iordning våran entré också...en del återstår...