19 februari 2009

Trädgårds torsdag

Jaha! då var det torsdag igen och med det........lite trädgårdsbilder och det behövs just idag då snön faller där ute........är så trött på det nu, det kunde väl ha kommit till julen...... men barnen har sportlov nästa vecka så det kan väl vara lite roligt för dom även om tonåringarna här hemma inte bryr sig om väder och vind.......dom har i varjefall på sig tights och ballerinaskor mitt i vintern........och då ska ni veta att det köptes in både vinterjackor, vantar, mössor och stövlar som dom själva valt att köpa....så jag tror då inte att dom sätter på sig skidor inte men sonen kanske tar ett par varv så jag ska vara glad för sonens skull i varjefall.....om snön nu inte smälter förstås.

Här är gaveln på vårt hus och här ska även den kommande uteplatsen bli. Vi har tänkt att lägga plattor eller ha grus och sedan bygga en pergola som vi ska ha klängrosor på. Det är så ro fyllt att sitta här på morgonen och äta frukost.........Så lantligt men ändå bara 25 minuter ifrån Stockholms city......det ni!

Vackra rosor som jag tyvärr inte vet namnet på....blommade första gången förra sommaren och dom doftar så gott.

Löjtnantshjärtan är en av mina favoriter.....vi har ett antal som verkar trivas utmärkt på vår tomt då dom växte till sig och blev jätte stora redan första sommaren.

Det var allt för mig denna trädgårdstorsdag nu får ni ha en trevlig helg alla där ute och sedan vill jag tacka för alla gulliga kommentarer ifrån er.

Lotta

15 kommentarer:

Vitt och nött sa...

härliga bilder! ja längtar till sommaren! :)
va kul med en uteplats, hoppas vi får följa det här på bloggen :)

kram ellen!§

Lisa Marklund sa...

Vilken oas ni har, förstår att ni trivs i den trädgården :-). Rosen så stor och vacker, härligt när de doftar också
Ha en fin torsdag
Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Men sådana där fina bilder får du väl inte visa nu. Kommer ju att längta ihjäl mig på att snön ska försvinna och det ska börja grönska.

Kramar Ullis

Evas Paradis sa...

Hej Lotta
Fina sommarbilder du visar ... man blir ju såå glad!
Rosen är svårt att säga vad det kan vara, men gå in på www.alltomtradgard.se och sen in i Roslistan så kanske du hittar den!
Jag är tillbaka här i bloggvärlden nu efter en stunds paus ...
Kram
/Eva

Västbacken sa...

Åååh rosor...

Trevlig helg

Lotta

Myrrabutiken sa...

Åhhh så underbart, kan nästan känna doften av alla blommor...ha en underbar fredag/Kram Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

ååh Löjtnantshjärtan som är så fina...
De trivs inte hemma hos oss, jag vet inte vad som är fel...
Kram
Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Lotta det kommer att bli såå fint där med en uteplats. Ja herreje vilken natur och vilket lugn! Ja man skulle aldrig tro att det bara är 25 minuter till storstán!
Ja oj vad jag också längtar till att få bort denna jäkla snö... men här uppe så kan banne mig snön ligga kvar långt in i maj.

Kram Anita

Kamomilla sa...

Löjtnantshjärtan är min favorit också, växer sig stor och fin!!!

Anonym sa...

Det kommer att bli riktigt bra med uteplatsen. Här är också mycket snö men solen har varit framme idag riktgt härligt.

Kram annica

Interiörboden sa...

Hej!

Vilka härliga bilder du visar!
Jag vill ha sommar nu när du visar så vackra bilder :)

Ha en jätte bra lördag.
Kram Sandra

gamla skolan sa...

Ljuvliga bilder på både rosor och löjtnantshjärtan ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Nog längtar men ännu mer när man ser såna ljuvliga sommarbilder!
Må så gott vännen!
kram
nina

Anonym sa...

Vilken mysig blogg du har. Här kommer jag nog att kika in fler gånger.
Mvh Susanne

Anonym sa...

Hej Lotta, I came by earlier on your blog. This time, I think I should tell you how much I like it!
Snow sounds great, better than dreary Dutch days we have in here...
The rose you show looks like a David Austinrose, might be 'Cottage rose'. Hmm, sounds great in combination with your house!!
Bye from Holland,
Richtsje