14 februari 2009

Alla hjärtans dag

I dag har det varit en mys lördag på tu man hand med lång frukost och städning inför hjärtmiddagen som maken min ska laga.....han håller nämligen på just nu......det blir trattkantarellsoppa, espressomarinerad kycklingfilé med mandelpotatispuré, röda linser och rödvinsås....till efterrätt blir det bakelse.....


Det här fina fick jag av maken i present idag......kungsängslilljor och rosen olja för badkaret.

Gjorde lite fint till middagsbordet med rosor och murgröna i en skål med vatten


Spred ut lite rosenblad och blad ifrån hjärta på tråd.....kan väl inte passa bättre en sådan dag.

snart blir det middag....hoppas jag för nu knorrar det i magen.


Lite förberedelser inför middagen.
Trevlig hjärtedag Lotta


15 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter riktigt gott. Hoppas att ni hade riktigt mysigt i går.

Kram annica

Lantligt i stan sa...

Så fint du dukat! Hoppas middagen blev god!
Kram Anki

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fin du har gjort!
Hoppas att middagen var god och att dagen var lyckad.
Kram=)
~ ♥ Irene ♥~

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Wow vilken middag! Så fint du gjort!
Må så gott!
kram goa vännen!
nina

Västbacken sa...

Åååh vad mysigt ni verkar ha haft på er alla hjärtans dag.

Lotta

Monica sa...

Hej !!!!!
Vad fina bilder.......
Och oj,så gott det låter....!!!!!
Där fick en matglad lite tips !!!!
Jag vet inte om jag strör salt i såren , om jag säger ,att min balkong ser ut sådär hela året......det blir aldrig minusgrader i Rom,vilket betyder att växter och en del sorts blommor trivs ute året om.........
Trevligt iof , men jag kan faktiskt sakna just skillnaden på de 4 årstiderna.....
Här är det faktiskt värre på sommaren.....när växterna nästan bränns......
ha en trevlig vecka,
Kram,
Monica i Rom

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart med en dag på tu man hand , hoppas maten var så god som det lät , mm !!
kram/Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vilken festmåltid! Det måste ha varit riktigt gott... Blir nästan hungirig igen...
Kram
Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om det blev en jättebra alla hjärtans dag hos er.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Myrrabutiken sa...

Åhh det ser ju jättefint ut, mysigt! Hoppas ni fick en fin kväll/Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

Så romantiskt o fint... Kram

Vitt och nött sa...

mmm va gott å mysigt!! antar att det smakade gott :)

å dukningen va jättefin å temat passade ju bra :)

ha en bra kväll!
kram!

MiaMaria sa...

Ser härligt ut och mysigt hade ni förstår jag och gott åt ni säkerligen.....

Våren är min absolut bästa årstid....klart man längtar men lite vitt och kallt vill jag ha ännu....den som längtar efter något gott längtar aldrig för länge......

HA´det så gott!
MiaMaria

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Den kärleksmåltiden ser ju alldeles...alldeles...underbar ut :) Skönt att få en tid på tu man hand.

Kram Viveka

Elin sa...

Så smaskigt det låter...
Hoppas middagen blev mysig.

Underbart stämningsfull dukning.

Många kramar
Elin