08 februari 2009

Solstrålar

Hej igen, det är inte ofta solen visar sig numera.....men när den väl är framme gäller det att njuta av det korta......Ja......ja.....jag vet att det närmar sig.....Tog lite kort på ting som hamnat i solens strålar........Men dom är då inte tagna idag i detta trista väder....Brrrr.......så tråkigt.


Denna fina lyckta fick jag av min käre make i julklapp, nu hänger den i ett fönster i vardagsrummet.

Min älskade pionbok....så fin, så den kan jag varmt rekommendera till alla som älskar pioner. Själv satte vi två bondpioner förra sommaren och iår lär det bli fler, vill ha en jätterabatt med bara pioner i....



Så lyste solen även över köksbordet så det blev en bild till med lite strålar på. Duken som ligger där är min absoluta favorit duk den köpte jag på indiska för några år sedan full med spets och dessutom var den på rea........brickan fyndade jag på loppis och.....Ha! Ja faktiskt så har jag nog köpt allt som står där på loppis. Tänk vad roligt det är att fynda en massa.
Nu får ni ha en trevlig ny vecka.
Lotta

17 kommentarer:

Kamomilla sa...

Mysigt inlägg, här har det bara regnat idag...

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart soliga bilder! Så fin ljuslykta! Duken från Indiska gillar jag, man kan fynda där ibland och loppis ja det är ju bäst :D
Må så gott och ha en underbar ny vecka
kram vännen!
nina

Ullis/Leva på landet sa...

Vill också ha sol. Var har du hittat den? Så fint du ahr det på bordet.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja visst är det härligt att fynda , som att hitta skatter !!!
Din lykta är så fin !
Du undrade hur jag fått fast blommorna på hjärtat , dem limmade jag med en limpistol , det torkar fort .
Kram/Lotta

Myrrabutiken sa...

Ja visst blir bilderna så mycket bättre i solljus:) Jag blev kär i din fina lykta, den är helt underbar...Kram på dej/Jenny

Anonym sa...

Vilken fin lyckta!

FåFängans Hem sa...

Hejsan!!

Fint du har det härinne, tack för kommentaren.
Åh har du ett sådant dockhus??

lyllos dig! :)

jag har försökt o leta efter inlägget i din blogg men jag hittar det ej? köpte du en byggsats, var det svårt att bygga?

kram kram Anna på Fåfängans hem

Monica sa...

Hej !!!!!
Vilka fina bilder....
Otroligt vacker lykta.....
Fynda på loppis låter härligt....
Kram,
Monica

Agnes Maria sa...

Javisst är det härligt med loppisar !!!
Vad jag längtar till sommaren, man packar sin picknick korg och drar iväg på stadens loppisar.
Vilken jättefin lyckta du fått i julklapp !
Pioner är mina favoriter, så tack för tipset av boken.
Kram Åsa

Vita små hjärtan sa...

Ja visst är det ljuvligt när solen kommer..man längtar ju så till våren. Kram

Millas hem sa...

Tack för kommentaren!
Ja, man får skynda sig när solen är framme!

Kram Camilla

Mitt vita staket sa...

Hej var hitta du solen här va det ruggigt....fin ljuslykta o fina bilder..Kram Sussie

Elin sa...

Vad mysigt med lite sol...
Här har det varit klart men solen har inte riktigt hittat hit.

Visst är det kul att fynda... man vet alldrig vad man hittar och släpar hem...

Härliga hälsningar
Elin

Inne o uteliv sa...

Pioner! Jag vill också ha en pionrabatt, det är så fint.
Fin lykta du fått.

Ha det bra!
Kram Åsa

Interiörboden sa...

Hej!

Vilka fina bilder du visar och vad mysigt det är med lite sol :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Frida sa...

Vilka härliga bilder, jättefint med solljuset. Här har det inte varit mycket sol att tala om i dag, det har mest kommit småflingor.
Kram Frida

Ett skönare liv sa...

härligt med sol, man blir så mycket gladare då :) idag skiner faktiskt solen här också :)

super fin lycka!

ha en skön dag!

kram nadja