05 februari 2009

Hallå! då var det dags med utmaning i trädgårdsdrömmar, alltså varje torsdag i februari ska vi som är med visa bilder ifrån vår eller andras trädgårdar.........Det ska bli superroligt...särskilt nu när man längtar ihjäl sig......efter våååååååååår!

Vill du vara med, klicka på bilden ovanför.


Vi flyttade in i vårt nybyggda hus hösten 2006. Våren 2007 var det då dags för att anlägga trädgården......ja! nu har vi ju inte riktigt gjort den färdig.......men...vi är på god väg, jag trodde aldrig att det skulle vara så roligt......visst det är mycket slit.......men det är det värt. Jag har alltid drömt om en köksträdgård.....så den började vi med och sen har planen utgått utifrån den.

Våren 2007 Ny anlagd köksträdgård som maken har fixat till med två drivbänkar i....så fin så. Dessutom är det ny sått.

Senare under sommaren........massor av nyttigt godis.

Så var det dags för första skörden av sallad, morötter, rödbetor, zukinni,gurka och massor av annat smått och gott.
Önskar er en trevlig helg! Lotta

17 kommentarer:

Therese sa...

Tack för titten på min blogg. =D

Vad härligt med en köksträdgård. Jag vill också ha en. Vi försökte oss på en förra året men det gick inte så bra att hålla efter ogräset. Men tre stora pumpor fick vi som fick pryda trappan på förstukvisten. =)
Kram Tezz

Willewira sa...

Vilken underbar köksträdgård! Som en dröm!! :)

När man har sådana förutsättningar så finns det ingen gräns på kreativiteten, eller hur?? :)

Nu har jag fått lite inspiration till att fixa till något liknande...

Kram Willewira

lovefriidrott sa...

Hej tack snälla du för fina ord på min sida:)
Åh vad härligt att se lite vår/sommar bilder....man längtar liksom.
Här i Luleå vräker snön ner,,,suck våren känns väldigt långt borta.
Nu ska jag kika mer på din sida.
Ha d gott
Kram sari

Handplockat sa...

Kuul att du är med
underbara inspirerande bilder
jag länkar till dej nu!

så kan du nästa vecka länka till själva utmaningen
på denna länk så folk hittar dit om de åxå vill vara med
http://mittval.blogspot.com/2009/02/tradgardsdrommar-i-februari.html

Ha det bäst

Monica sa...

Hej !!!!!
Åh ,vad mysigt !!!!!!
Helt otroligt fint.....!!!!
Ja,kul med lite utmaningar.....tycker jag.....lla gillar de väl inte .....men jag tycker det blir lite "liv" på bloggen och så får man veta lite mer om pers. bakom.......nu fick jag ju veta lite om dig med.....
Ha en trevlig helg,
Kram,
Monica i Rom

Agnes Maria sa...

Hej !!

Så mysigt ni har, det fina torpet och erat fina nya hus, underbart !!

Visst är det härligt med egna nyttigheter, att bara gå ut i sin egen trädgård och plocka.

Tack för kommentaren på min blogg.

Hon som sjunger på min blogg heter Sarah Mclaughlin.

Fredags kram.
Åsa

Vita små hjärtan sa...

Men nu längtar man till vår o sommar..... Kram

Västbacken sa...

Kul att du också är med i trädgårdsutmaningen! Vad härligt med en köksträdgård.

Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga våriga bilder. Man längtar ju bara ännu mera efter våren när man ser dem.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Elin sa...

Så fina bilder i från er trädgård... Önskar så att jag hade en egen. Som tur är så brukar jag få hjälpa till att fixa i min systers trädgård. Vi brukar fixa och dona där tillsammans.

Önskar dig en mysig helg.
Varma hälsningar
Elin

Frida sa...

Vilken fin köksträdgård du har det hade jag med velat ha om jag hade haft trädgård.
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Anonym sa...

Oj vad det växer bra, underbart med köksträdgård.Härligt att använda sig av egna produkter som man har odlat fram.

Kram annica

Lantligt i stan sa...

Åhhhh vad jag längtar till sommaren när jag tittar på dina bilder! Även om den känns långt borta just nu...
Tack för titten hos mig! Har suttit och tittat på Melodifestivalen, tyckte nog att rätt låtar vann. Börjar bli läggdags nu... *gäsp*
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Anki

lottens vita och gröna sa...

åhhhh ljuvlig köksträdgård! så underbart och gott att hämta från egen täppa! ha det gott, varmkram lotten

Piffa och Puffa sa...

Men vilket fint köksland. Så härligt att bara kunna gå ut i trädgården och plocka ihop det man vill ha på tallriken.
Kramar Anette

Myrrabutiken sa...

Det ser såååååå härligt ut! Ha en fortsatt skön söndag, kram Jenny

Inne o uteliv sa...

Härlig köksträdgård! Jag vill ha sommar NU!

Kram Åsa