17 december 2008

grått och tråkigt

Hallå! Igen, ja! jag har inte så mycket att göra nu när jag har slagit baken i trappan så jag får gott ta och sitta på min blåa bak, men det är tur att jag har en hjälpsam make och hjälpsamma barn. Igår när min 15-åring kom hem efter skolan ställde hon sig och rullade två kilo köttbullar så nu är det gjort och så idag har jag ringt runt till olika affärer i gallerian och lagt undan de julklapparna som jag inte hunnit med att köpa så dom ska min snälla syster hämta sedan. Tur att man har släkt och vänner som ställer upp, imorgon ska det bli storstädning........hujeda mig hur det nu ska gå, det är nämligen barnen som ska städa...ja..ja...det blir nog bra. Igår när maken kom hem hade han köpt lite krya på dig presenter (hm...kanske ska slå baken lite oftare:) Jag fick Enya julskiva...helt underbar, den kan jag varmt rekommendera och så fick jag fint papper och lack.


Här är skivan perfekt att ligga och lyssna på nu och dessutom så passar den jú inredningen, Jag säger det själv så slipper ni........Knäppgök.

Så igår fick det bli lite pyssel....

fina strutar och många, kan också säga att maken ångrade sig nog när han insåg att dessa strutar invaderar hela hemmet snart....Ja! men har man inget annat att göra så får det bli så, nu kan jag jú i varje fall pyssla lite*fniss*.


Så fick det bli lite tändsticksaskar med. Jaha! och vad ska man hitta på nu då? Tiden kryper verkligen fram och dessutom är det grått ute hela tiden så man blir jú inte piggare direkt. Så här mycket har jag nog aldrig skrivit i ett inlägg förut, men jag är så rastlös så jag måste bara få skriva av mig lite, men nu är jag nog färdig för denna gång.

Trevlig onsdag.
Lotta

6 kommentarer:

Vitt och nött sa...

va gullig familj du har!! å va mysigt med presenter :) Ja, du kanske skulle slå dej lite oftare ;)

underbart pyssel du gjort! så himla fint med lack! :)

ha en skön dag! å hoppas du blir bättre snart!
kram!

Viveka i Bläckhornet sa...

Först ut!
Det är när det verkligen gäller som man ser att man har vänner och en hjälpsam familj. Du kan skatta dig lycklig :)

Önskar dig en fin dag

Kram Viveka

Kamomilla sa...

Åh så fint pyssel! Du är duktig!!

Frida sa...

Vilken gullig familj du har som ställer upp så, det är skönt att ha.
Hoppas du kryar på dig snart!
Kram Frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj vännen, jag lider med dig!!!
Har fixat lite förströelse till dig, välkommen in till mig och hämta något!
Kram på dig!
nina

In my house sa...

Önskar dig en mysig Jul,,, med mycket god mat och lugn och ro....
- Ho ho ho,,, finns det någon bloggare här.... (kanske tomten säger i år =)

Kram josse