14 december 2008

Halloj! Är inte på det bästa humöret precis. Min make säger alltid att vi inte ska springa i trappen alltså jag och barnen, men lyssnar vi ...! tyvärr ska jag säga, för igår sprang jag ner i en väldans fart och hade dessutom raggsockor på mig. Pang! Jag trillade så illa så att jag skadade både rygg och svanskota så nu kan jag knappt röra mig och dessutom har rumpan min blivit alla vackra nyanser i blått. Tur att jag både hann klä granen och handla julklappar för inte lär jag kunna shoppa nu inte, Städningen får maken och barnen ta hand om och mig med, jag kan inte ens böja mig ner, Sitter just nu på en vetekudde som min äldsta dotter har värmt och det känns riktigt skönt. Dessutom kan jag inte jobba heller så det blev ju ett icke så trevligt avslut på den sista arbetsvecka. måste få visa de här fina sakerna som jag fått av min mamma, det är en soppterin med en liten tomte på locket och så är det tomtar på ljusstaken med och så är de viiiiiita det finns även en tillbringare som jag letar efter på loppis, kanske hittar jag den någongång.
Så nu ska jag och maken min ta en liten glögg och fira tredje advent, sedan ska jag försöka få någon sömn kan bli svårt med denna smärta.
Trevlig söndag.
Lotta




11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur du hade. Har ramlat i vår trapp några gånger också och det gör ju så ont. Tänk att det gick så illa för dig så att du inte kan röra på dig. Hoppas verkligen att det blir bra till jul.

Ha en bra vecka och krya på dig.!
Kram Ullis

Frida sa...

Stackare! Det låter inte roligt hoppas smärtan förvinner snart. Vilken söt soppterin du har fått av din mamma.
Krya på dig!
Kram Frida

Hem och Lycka sa...

Oajajaj, stackare! Min mamma trillade nerför vår branta trappa hemma för ett antal år sen och pappa kommenterade det sen som att "hon såg ut som hon hade doppat rumpan i blåbärssoppa". Man kan ju skratta åt eländet men även hon fick också rejält ont.

Hoppas du blir ompysslad nu och kan sova trots smärtan.

kram

Västbacken sa...

Oj. Jag gjorde samma sak med raggsockor på ner till vår källare. Ta hand om dig.
Lotta

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Men rackarns vilken otur du hade. Och svanskotan som gör så ont :(
Nu får du verkligen utnyttja situationen(det får man när man är sjuk)och be om hjälp i allt som behövs.

Krya på dig så mycket du kan

Viveka

Myrrabutiken sa...

Usch, det låter inge bra det där, säpp städtankarna, det finns viktigare saker:)Vilken soppterrin, bra smak!/Kram Jenny

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

edlAj aj aj!!!
Det tjatas om springet i trappen här hemma också, kanske vi lär oss att lyssna någon gång! Åh, vad jag lider med dig, hoppas verkligen du blir bra snart! Njut av glöggen och låt familjen pyssla om dig!
STOR kram
nina

MiaMaria sa...

Hej Lotta!

Stackare...vet precis själv hur det känns har trillat två gånger i vår trappa..jag säger AJ!!!!!!

Hoppas att du blir bättre snart....

MiaMaria

Anonym sa...

Hej Lotta!Det gjorde ont när jag läste att du har ramlat,AJ.Krya på dig!Julhälsningar Elise från jobbet

Ett skönare liv sa...

aj de där lät inte bra inte.. stackare.. å svanskotan som gör så ont..
du får ta hand om dej! hoppas de blir bättre snart :)
å trevlig blog förresten :)
kram nadja

Mjuka sa...

Åh stackars dig!! Fy så hemskt och så olägligt med julen och allt. Hoppas att du kryar på dig och att din familj tar hand om dig nu
kram Malin