10 september 2008

Hej hopp! Nu ni, har jag kommit igång med diverse saker vilket gör att bloggandet känns kul igen. Imorgon blir det middag här hemma för några arbetskamrater så jag har städat och fixat en del, ja! ni vet...... flytta runt saker igen. Sedan har jag strukit linneduk och servetter som ligger och väntar på morgondagen.

Dagen innan julafton som är min födelsedag fick jag ett fint våningsfat av min man som jag lagom till jul kunde ha allt jul gottter på, Undrade sedan vad man kunde tänkas ha på det för att kunna ha det framme jämt. Kan bara säga, när nu ett år gott snart har det fått käna till mycket..........och snart är det ju dags för jul gotter igen:) Ändrade om lite på det med idag, så jag tänkte visa bilder ifrån året som gott på våningsfatet.

Såhär såg det ut i julas godis, frukt och nötter......vad sugen man blir:)
Längtar redan till jul...ja! man är ju inte klok *fniss*



Så blev det påsk och då dekorerades fatet med påskägg, vita fjädrar, hönor och kransar i björk.

Sedan fick lite ljus, slitna krukor och lite servett ringar plats


Lite ändringar igen........
Och idag fick de bli lite allt möjligt på lite köks handukar, min fina vita krona som jag också fått av maken, lite spetsdukar och en sax som jag funnit på loppis i somras Sådär! och nu får det nog se ut såhär fram till jul eller........

Ha en trevlig kväll!

Lotta

17 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad kul att se ditt fat i olika skrud! Jättefina dekorationer allihop. kram!

Anonym sa...

Men vilket fint fat du har och vad snyggt du har fixat i det. Smart att göra olika teman efter årstiden!!
Hoppas ni får en trevlig middag.

Kram Pernilla

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilket vackert våningsfat! Och sååå ljuvligt du dekorerar det till de olika tillfällena! Alltså vilken gullig make =)

Kramisar Anita

Kamomilla sa...

Vad roligt när man kan ändra sådär! ett månsidigt våningsfat!

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Åhh vilket vackert våningsfat, så fint du har dekorerat.
Ha en fin dag!
Kram Helene

In my house sa...

Ooohh, vad mysigt och gott de såg ut! Önskar dig en härlig helg! Kram josse

Frida sa...

Åh vilket fint fat!
Min mormor fyller ocksåår den 23:e.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Frida

Ann-Catrin sa...

Vad roligt att du visar allt fint du haft på ditt vackra våningsfat... det är ju det som är charmen.. att det kan användas till så mycket!!
Hoppas middagen blev lyckad och du får en fin helg... solen lyser idag och man blir glad av bara det!!

kram A-C

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefint fat. passar ju verkligen året om. Fin syhörna du gjort.

Ha det bra!
Kram Ullis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Gulle make du har som ger dig så vackra ting! Fatet är jättefint! Vad kul att ändra efter årstid och humör. Hoppas ni hade en lyckad kväll!
Önskar dig en skön söndag!
kram
nina

Myrrabutiken sa...

Hallå där, vad fint du gjort på ditt fat, vet du att jag har såna i min butik,jag har köpt dem från Miljögården, en riktig favorit, och rymligt är det ju oxå vilket du nyttjat på BÄSTA sätt! Kul att ¨se allt ditt fina pyssel! Hoppas du mår bra, ha en fin vecka!/Kram Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilket vackert fat du fått(han har bra smak)...och se så mycket varierande man kan använda dem till,har själv två stycken.Nu fick jag fler idee´r till dekoration:)
Kram Viveka

Evas Paradis sa...

Vilket jättefint våningsfat och så många fina installationer du gjort ... visst är det kul att hitta på nytt och ändra lite då och då!
Kram/Eva

karofina sa...

fiiiiin och väldigt användbar ser jag!! så du längtar efter jul, bara så att du kan blä den på nytt eller? ;)

kram!

nettans lantliga hem sa...

Jätte fint fat och vad fint du har de
Ha en trevlig helg!
Kram Nettan

Inne o uteliv sa...

Fint och inspirerande!

Ha det bra!
Kram Åsa

Mjuka sa...

Jättefint fat!! Underbart att pynta det efter årstid
kramkram M