28 augusti 2008

Syhörna

Hej igen! Jag vet att det var ett tag sedan men...men det finns sååååå mycket att ta itu med efter sommaren skolstart, jobbstart, svamp plockning, sylltning, städning i trädgården ,sätta lökar, rensa inomhus, försöka umgås med familjen och dessutom så har jag fått ett nytt dockskåp som ska målas och pyntas.
( Visar bilder senare) Imorgon är det redan dags för en ny arbetsvecka, helgerna går föööör fort. Jag köpte ett sy bord för ett tag sedan på blocket som inte ännu är målat, men jag fixade i varjefall till en sy hörna för mig i hallen. visar lite bilder på det.


Jag ställde dit sy maskinen och sydde ett överdrag utav ett örngott med monogram. Sedan ställde jag dit de stora trådrullarna med spets upprullade.
I min fina glasklocka har jag spetsband, hittade en fin sax på loppis i somras så den fick så klart också ligga där.
Här under förvaras då den icke så vackra moderna symaskinen.

Passade på att röra runt bland sakerna på byrån i hallen på samma gång:)

Denhär fina skålen fick jag av en vän i julklapp. Jag fyllde den med vatten och la i en stockros som blåsten hade tagit.
Lite vita brev, kuvert och en brevsprätt på ett silverfat passar ju bra i hallen.

I min andra glaskupa fick det bli en spetsduk med klara och frosstade glaskulor i.

Nu får ni har en fortsatt trevlig söndagskväll!

Lotta

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vad mycket fint du visar idag!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad fint det blev i din syhörna. Nu blev jag sugen på att skaffa ett sådant bord också. Har ett symaskinsunderrede där någon tagit bort trampan och satt dit en ny bordsskiva.
Jättefint i dina glaskupor också!
Önskar dig en ny skön vecka!
kram gums!
nina

Frida sa...

Vilken mysig syhörna! Mina föräldrar har en sådan i garaget som jag har paxat sedan när jag ska flytta. Ska höra mig för om man kan ta bort symaskinen så att man kan använda det som bord. Dem är ju så fina! Jag älskar glasburkar skulle nog kunnna ha hur många som helst.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Myrrabutiken sa...

Oj vad fint!!!Man blir jätteinspirerad av dina fina bilder! Ja det var länge sedan,jag har ej varit så aktiv med mitt bloggande, det är som du säjer, man har så mkt att göra vi denna tiden: ) Vet du att soffan kommer till butiken, oj vad d ska bli skoj: ) Ha en fin vecka, Många kramar från Jenny!

Hagbacken sa...

Vad vackert du har gjort, vad du fixar och donar och pysslar...mycket inspiration att hämta här//Kram Linda

karofina sa...

hej å hå!
vad jhag blir inspirerad av din syhörna!! jag vill oxå ha en! väldigt många snygga lösningar du gjort och alla glaskupor....mmmm!

ha det bäst!
kram!