11 augusti 2008

Lite sommarfix

Hallå! Visste väl att det var något jag glömt att visa, man köper så mycket saker på loppisar så man inte hinner med. Har ju sagt tidigare att jag tycker väggarna i trappan ser lite tomma ut. så när vi var på en loppis hittade jag en liten furuspegel och en hörnhylla i furu, så det var bara att plocka fram vit färg och sätta igång.


Tyvärr hade jag inga före bilder, men temat blev vitt och rosor i rosa. Jag ville piffa till hörnhyllan lite så jag satte spets på hyllkanterna och det blev riktigt fint.

Bröllopsdag 4/8 tur att maken vet vad man vill ha. Texten kan ni säkert läsa. Jag fick två sådana skylltar med olika text, en fin liten flaska med gravyr och en liten rosa rosenbukett i tyg.

Ställde allt tillsammans på hörnhyllan, den lilla oljelampan är köpt på loppis.

Texten på nästa skyllt........
Såhär en bild på rosorna och vasen. Ett silverfat och näsdukar med rosor på fick också plats. Tycker att det blev en bra början i trappen, vill så klart hitta mera fina saker att smycka väggarna med.

Åhhhh imorgon är det fredag, kan inte förstå att denna vecka gick så fort. Ni får ha en trevlig helg!

Lotta


6 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jättemysigt i din trapp.De skyltarna är så fina!
Tror vi var ganska samtidigt med nyt inlägg idag :D Ja vecorna springer, känns som måndag och fredag.
Önskar dig en trevlig helg!
kram
nina

Ullis/Leva på landet sa...

Det blev jättefint. Tänk vad lite färg gör. Det blir ju så snyggt med spets och så enkelt att fixa. Grattis på bröllopsdagen, vilken gullig make du har.

Kram Ullis

Frida sa...

Vilken fin hylla! Tänk att så lite kan göra så mycket. Med lite färg kan man trolla hur mycket som helst.
Grattis på bröllopsdagen och hoppas att du får en trevlig helg!
Kram Frida

karofina sa...

vad härligt med lite dkoration i trappen! jag har oxå kommit på att det är lite tomt på det stället hemma hos oss. dekorerade lite i kallartrappen igår och snart ska trappen till övervåningen oxå pyntas med tavlor :)

dina små söta skyltar var verkligen helt bedårande!! *vill ha*

kram!

Kallholmen sa...

Mysigt och en jättefin blogg.
Carolina

Inne o uteliv sa...

Vad roligt att du är tillbaka i bloggvärlden :) Hoppas du haft en riktigt skön sommar.
Fina saker du hittat på loppis. Ser fint ut i trappen.

Ha en trevlig helg!
Kram Åsa