27 april 2008

Loppis och trädgården.

Söndagen börjar lida mot sitt slut, och jag sitter här nu efter allt slit. Vi har jobbat i trädgården hela helgen, men vad roligt det är. Gubben har snickrat till en trappa och planterings ramar, jag har grävt upp ett stort fint land där jag har planterat pioner, riddarsporre, stockros, flox och jätte daggkåpa. Sedan hann vi med att åka på loppis och till stan för att köpa ett sybord som jag hittat på blocket.

Här är alla fynden. En liten glasflaska,kavel,två små dukar och ett litet höganäskrus.Sedan hittade jag ett fint......
Nattlinne. Det ska få hänga på väggen,vet inte vart ännu.

Spets i nedre kant....
Spets uppe, axelbanden är ocså i spets. Tycker att det var så fint.


Här är helgens största fynd, den ska jú då målas i vitt . Sen ska ni få se vad jag hittar på.




Jag ställde lite saker på så länge, såg lite tomt ut. I glaskupan har jag massor av spetts som jag fyndat på loppis.


Ha en trevlig Söndagskväll.

14 kommentarer:

Kamomilla sa...

Härliga fynd! Grattis!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att du är nöjd efter en sådan toppenhelg! Fått massa gjort i trädgården och hunnit med att fynda också!! Jättefint! Undrar vad du ska hitta på med symaskinen.
Önskar dig en ny härlig vecka!
kram
nina

Frida sa...

Vilket fint symaskinsbord. Ett sånt har mamma och pappa som bara står och skräpar. Kan ju bli hur fina som helst med lite färg. Underbar klänning!
Kram frida

Mjuka sa...

Fina fynd
skulle också vilja ha ett symaskinsunderrede.
kramar Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig blogg och grattis till alla fynd. Det var stor skillnad på torpet och ert härliga nybyggda hus.

Ullis

MiaMaria sa...

Hej Lotta!

Visst är det så kul med Loppisar.
Och vilka fynd!

Ska bli så kul att se vad du hittar på med symaskinen......
Vill också ha........

HA´nu det så gott!
Miamaria

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Nattlinnet är fantastiskt,och du har fyndat så mycket mer som jag skulle vilja ha(symaskinsbordet)
Kram Irene

karofina sa...

många som fyndat på loppis i helgen, du är en av dem ser jag :) superfin sida!!
kram karro!

Myrrabutiken sa...

Fint du gör jämt jämt, jag blir så nyfiken på din trädgård dina tidigare bilder är min absoluta favvo...ja du måste komma förbi o hälsa på oss!!!!!!Ha en fin valborg: ) kRamar Jenny

In my house sa...

Din gamla symaskin sved i mina ögon,,, sååå fin =)
Kul mä loppis,,, idag har vi toppen väder,,,ska strax ut i solen,,, Mmmmmm!

Ha de gottit kram j

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vad mycket fina fynd du har gjort!
Spännande att se vad du ska hitta på med symaskinsbordet!
Kram
Marie

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilket underbart nattlinne!
Kul att du hittade mig för nu hittar jag till di :)

Kram Liza

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilka fina loppisfynd du har gjort, så roligt det är att besöka loppisar. Tack för besöket på min blogg. Önskar dig en trevlig Valborg!
Kram Helene

Handplockat sa...

Mums vilka bilder
ha en härlig första maj
kram från mäj