23 april 2008

Äntligen Fredag

Tänk! Att imorgon är det Fredag ljuvliga fredag, veckan är avslutad och man har en hel lång helg framför sig. Man hoppas alltid på att det ska dyka upp någon loppisskylt någonstans på vägen, men så är det jú också så roligt att få pyssla om lilla trädgården. Vi får väl se hur det blir. Visar här lite bilder ifrån mitt nystädade vitrinskåp i köket, men änn så länge är det lite tomt. Man kanske hittar något i helgen som passar in i skåpet om det blir någon loppis.

Här har jag alla mina linnedukar och kristallglas. Brevid ligger fina fodral som jag har mina silverbestick i. Dom fick jag av min sysster i julklapp, tycker dom är sååååå fina. En fin ostkupa som jag fått av min mamma står också här.

En liten bukett med torkad lavendel och vete står på översta hyllan. Den gjorde jag förra sommaren.


En helbild. Som ni ser är det lite tomt men det fylls på snart, ska ni se. Nu! får ni há en bra helg och så hoppas vi på vackert väder....eller....hur?

Trevlig helg!



10 kommentarer:

P-lina sa...

Vad mycket fint du har i skåpet, och så välstädat :-)

Hoppas du hittar npn loppis i helgen!annars får du pyssla i trädgården...

Hälsn/P

Annas skattkammare sa...

Fint du har i ditt vitrinskåp! Ha en fin helg! Kram /Anna

Kamomilla sa...

Fina skatter du har på hyllan, jag tycker inte alls det ser tomt ut! :)

Änglahem sa...

Vad fina saker du har i hyllan, tänkte precis samma tanke som P-lina, så välstädat och fint! men seeen läste jag texten och såg att det var alldeles nystädat!! Skåpen har en viss tendens till att fyllas snabbt, så säkert ditt!!

Ha en skön helg!
Kram/Ulrika

Frida sa...

Vad fina saker du har i ditt vitrinskåp.Ha en trevlig fredagskväll :-)
Kram Frida

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så mycket vackert du har i skåpet och så fint du hade placerat dom. Kantspetsen var underbar!

Kramisar Anita

StrandviksVillan sa...

Hej! Va roligt att du hälsade på hos mej! Jag har aldrig sett din blogg förut faktiskt! Roligt att se ditt vitrinskåp, jag håller just nu på och tillverkar ett vitrinskåp alldeles SJÄLV! Vitt blir det, om du hälsar på igen får du snart se det! Ha en skön helg!

Ann-Catrin sa...

Oj så sött det var i ditt skåp.. lavbendel är ju oxå så fint att ha och doftar underbart!!

Härliga bilder
kram A-C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fint i ditt skåp! Älskar lavendel!! Så härligt!
Önskar dig en skön helg!
kram
nina

Lilla Blanka sa...

Hej!
Åh vad mysigt det ser ut i skåpet..! Kan riktigt känna lavendeldoften..mmm
Kram
Mia
ps ja, griffeltavlan är egentligen en gammal spegelram som jag fyndat på loppis och gjort om.