02 maj 2008

Trådgårdsarbete

Hej härliga Maj! Igår skulle det visst bli regn sa dom men så blidde det inte. Vi jobbade som vanligt i trädgården och så inhandlades det lite sommarblommor dessutom så fick jag äntligen.....mina efterlängtade pioner. Två ljusrosa bondpioner blev det. Tog lite kort i trädgården i går som jag visar här. Tänk att det bara är fredag och man är ledig tre dagar till, det ska bli så sköööööönt. Hoppas på bättre väder bara, just nu så regnar det men det kan vara skönt med en icke trädgårdsdag också. Jag vill också tacka för alla gulliga kommentarer ifrån er.








Önskar er en trevlig helg!
Lotta




14 kommentarer:

Änglahem sa...

Här arbetas det och står i!!
Hrm...Ursäkta! men det är nog vårat regn från igår som ni fått idag*fniss*, men idag skiner solen, så härligt sååå! Så då vet du vad som väntas imorgon dååå...

Vilka fina bilder från eran trädgård!! Tänk när det börjar grönska!! blir såå vackert såå!

Ha en skön helg du med!!
Kramar/Ulrika

Lantliga drömmar sa...

Åh så härligt med en egen trädgård att påta i! Jag bli så sugen! Kanske borde åka en sväng till syrrans och fråga om jag får räfsa åt henne? :-) Nå, förhoppningsvis har vi kommit så långt med byggandet nästa år så jag har en egen trädgård att försöka få ner lite träd och sånt i!

Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram!

sabina sa...

Vilken charmig stol du har där under mjölkhinken!

Frida sa...

Vilken härlig trädgård ni har. Önskar dig en trevlig helg:-)
Kram Frida

Anonym sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder!
Nu blev jag riktigt inspirerad att odla, har tänkt använda lite pallkragar i år.
Ha en skön helg!

Nicole sa...

Härliga bilder! Jaa det är skönt nu på våren då man får planera och fantisera om vad som skall dyka upp i rabatterna, krukorna och blomlådorna. Trevlig helg!

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder!
Här har det regnat i stort sett hela dagen så det blev inget jobb i trädgården. Det har blivit målning hela dagen istället. Vill ut och fixa i trädgården, blev så sugen när jag sett dina bilder.

Kram Ullis

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Tack för titten & kommentar, de är alltid lika roligt med besök!
Vilket fint hus ni har!!!

Visst har vi en härlig tid nu och framåt, så mycket trevligt som ska göras och upptäckas.

Ha en mysig helg!
Kram Benita

karofina sa...

oj ni är flitiga! många projekt på G ser jag! men vem kan låta bli?? det kliar ju i fingrana efter att få fixa och dona!
trevlig kväll på dig nu!
jag lägger till dig i min lista om det är ok?
kram karro!

MiaMaria sa...

Hej!

Kikar in för att önska trevlig helg!

Härliga trädgårdsbilder!

Må så gott!
Miamaria

LOPPISLIV sa...

Vad duktig du är...får ju dåligt samvete :-) jag får nog sätta fart i trädgården förstår jag....Härliga trädgårdsbilder du bjuder på...blir så inspirerad så jag får nog ta och gå ut med detsamma :-) Ha en härlig söndag...Kramis Paula

My Lovely Things sa...

så fin trädgård ni har..

rabatten med sten inramning är så fin..
kram anna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja men oj oj så mysigt det ser ut! Ja jag skulle gärna vilja påta i den där trädgården =)
Blir sååå inspirerad...

Kramisar Anita

Inne o uteliv sa...

Vilka fina trädgårdsbilder. Visst är det kul att få börja gräva och pyssla ute.
Det är så fint att rama in planteringar med kullersten. Så vill jag också göra.

Vilken söt ampel du har.

Ha en bra vecka!
Kram