25 mars 2008

Utmaning i bäst och pest.

Har idag blivit utmanad i bäst och pest av http://anitasljuvarum.blogspot.com/
Om jag förstått det hela rätt, ska jag visa något i hemmet som är bäst och något som är pest. Eftesom vårt hus är nybyggt måste jag erkänna att det inte finns så mycket pest än så länge. Men alltid finns det något.

Pest är vårt tv-rum på övervåningen som jag aldrig blir riktigt klok på. Jag vill ha en ny soffa måla om en skänk, dölja en ful tv, sy hissgardiner och sätta upp något på väggarna. Men...men. Rom byggdes inte på en dag.



Den här är verkligen pest. Den ska målas om i vitt! Såklart, Hoppas på det i sommar.

Bäst är vårt kök. Det är stort och ljust, man kan ha mycket gäster + fin utsikt. Sen är det såklart flera rum som är bäst. Men dom visar jag en annan gång.

Då var det min tur att utmana några. Jag väljer fölljande.

In my house

Nina på kyrktorpet

Sockersött

Lilla blanka

Lantlig charm

Reglerna är enkla!

*Länka till bloggen du fått utmaningen ifrån.

*Gör ett inlägg om ditt "Bäst och Pest".

*Skicka sedan utmaningen vidare till fem bloggar.

Lycka till! Lotta








3 kommentarer:

In my house sa...

Visst gör jag din Pest och Bäst,,, har fått den av 2 till,, men jag är inte så bra på blogg-reglerna så jag antar att det funkar ändå!!!!

Kramar josse

Linneagården sa...

Härligt med ett nytt & fräscht hus. Ert kök ser verkligen trevligt ut.
Jag har målat min fula buffé vit, blev bättre kan man säga!

/madelene

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Köket är ju superfint!!! Verkligen ljust och fräscht.
Tv-rummet ser så mysigt ut redan nu...vill bara vräka mig i soffan och slappa =)
Buffén kommer bli kanon då den blir vit!
Kram Anita