26 mars 2008

Badrum

Hej hopp! Idag har jag känt mig lite risig, kanske beror det på vädret. Trodde inte att det skulle bli vinter, vi som planerade att fixa på tomten i helgen. Elda, rensa och städa. Ja...ja vet, att det är för tidigt. Men man har ju alltid så bråttom. Men vi kanske ska gå på loppis, det ska bli kul! Jag ska försöka få upp värmen med ett varmt bad snart. Visar lite bilder ifrån vårt badrum medans badkaret blir fullt.


Det här hörnskåpet var i furu, men nu är det nymålat i vitt. Jag blev faktiskt riktigt nöjd.



Den här pappershållaren köpte jag på en butik i stan, tycker jätte mycket om den. Den lilla pallen som blomman står på, har min ena dotter gjort på träslöjden. Hon målade den i vitt! såklart.

Här är lite saker som jag har på hörnskåpet. Tvålar, ljus och badrosor.

Egengjord handukshängare till barnen. Fin bård i badrummet, kan man skåda under hängaren.

Alltid mysigt att tända ljus när man badar.


Badrumsskåpet ovanför handfatet, fyndade vi billigt. Kanske ska målas i kritvitt.

Fick dille på att sy påsar i tyg för några år sen. Perfekt som förvaring till allt möjligt.

Nu ska jag lägga mig i detta bad sen hopp i säng. Så godnatt gott folk.

Lotta.



15 kommentarer:

In my house sa...

Guud, vad härligt med badkar,,,det är något som vi båda saknar!!!
Man blir Härligt varm i flera timmar efter ett bad,,,när man går ur duchen, så fryser man ju nästan ihjäl... lyllos dig, med lite vardagslyx!
Kram
j

Myrrabutiken sa...

Hej på dig! Kul att titta in din din blogg, massa fina grejor å inspiraion!!!Jag länkar sfsm:) Kramar Jenny

Betonggården sa...

Hej!
Hittade nyss hit. Vilken mysig sida du har! :)
Ett sånt badrum vill jag oxå ha! Det såg ju inte fel ut att krypa ner i det badet... Nog för att vi har ett spa inplanerat, men det ligger långt i framtiden. Mycket som är mer eller mindre akut här hemma, och som måste gå före. Allt har sin tid.
Vad kul att Bäst & Pest hittat hit! Riktigt kul att följa utmaningen och hitta trevliga bloggar efter vägen! :) Trodde aldrig att det skule bli sånt drag!

Hit kommer jag återvända många ggr!
Hoppas allt är bra!

My Lovely Home sa...

Å villket härligt bad! Jag ska försöka hinna med utmaningen någon dag om jag hinner=) är mycket nu! Tack för att du har en länk till Änglaboden, jättegulligt av dig=)
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Lotta!
Dina bilder är jättehärliga...hela ert hus verkar så mysigt och fräscht :)
Läste om tiden då ni bodde i torpet, mysgit men förstår att det var lite kaotiskt ibland ;) Har också tre barn och en lång man hihi, och möss låter ju lite jobbigt..
Angående utmaningen så har jag redan haft den hos mig, men tack för att du tänkte på mig!
http://lillablanka.blogspot.com/2008/03/utmaning-challenge.html
Kram
Mia

Anonym sa...

Oj så härligt det ser ut..... och vi som inte ens har inte något badkar. Vad fint du har möblerat i badrummet ser ut som ett "vanligt" rum.....
Hoppas att du inte har blivit sjuk nu, jag tänkte på när du sa att du kände dig risig.

ha det bra
Pernilla

This is Kia sa...

Men vad fint badrum. Härligt med badkar, önskar att jag hade ett. Det är så fridfullt att bada.

Kramar Kia

Doften av vanilj sa...

Hej och hallå vad jag blir avis! Vilket fint badrum! Åhh såå härligt att krypa ner i badet/ Kram

In my house sa...

Ja,,usch och fy! ett bad till Josefine hade suttit fint...
Vi hade en trevlig dag på stan,,,min syster som ska få sitt första barn i maj köpte en massa fina små bodys och byxor,,det finns så himla mycket fint!

Jag köpte ingenting,,,hm konstigt! fast de e ju alltid bra att spara pengar!

Ditt skåp blev ju super,,,en billig färg peng blir stor skillnad!!!

Ha de gottit
Kramar j

Anonym sa...

Ljuvligt badrum du har, jag förstår att det är skönt at lägga sig i en ruggig vårkväll!

Må gott

Nina på Kyrktorpet sa...

Du har en award att hämta hos mig!

ängeln i vitt sa...

Du har ett underbart badrum med många fina detaljer...suck..
Ha det gott
Kram Carina

NICOLINAS BONING sa...

Hallå där...ser att vi har samma badrumsskåp,men jag funderar på att måla mitt i svart:-)
Trevlig blogg och ett fint hus!
Återkommer fler gånger hit.
Hälsn/Birgitta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vilket vackert badrum! Trodde inte man kunde ha så stort att man får plats med ett hörnskåp i badrummet...wow!
Kram
Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Underbart badrum!!! Så fina saker du har där. Ja jag skulle gärna ta mig ett dopp hos dig =)

Kram Anita