28 mars 2008

Award

I dag fick jag en award utav gulliga http://kyrktorpet.blogspot.com/ Nina i kyrktornet, Tack så snällt av dig. Jag placerade den till vänster här nedan. Så fint.

Idag har arbetsdagen gått väldigt långsamt. Men nu sitter jag här igen. Alltid lika kul.
Tänkte visa er lite bilder på en hobby som jag hållit på med i några år. Förstora gärna bilderna.



Välkommen in i den lilla...lilla..världen.



Det här är mitt lilla hus som jag renoverade för några år sedan. Det var målat i lila både inne och utanför, det fanns inga fönster. Men så satt jag Maken i arbete han fick såga ut för dörrar och fönster. Själv stod jag för slipning, tapetsering och golvläggning. När jag renoverade det här dockskåpet sprang jag på varenda miniatyrmässa. Det var så roligt, eller är fortfarande kul att hålla på med. Till jul pyntas det här med fint julpynt.

Här är övervåningen. syhörna, barnrum, tvättrum och sovrum. Oj...oj...oj det var trångt förr.



Här sover familjen och badar.....bakom lilla vikskärmen. Mamma brukar sitta i gungstolen och läsa sagor innan barnen sommnat. Dom sover i den lilla bäddsoffan.


Här äter familjen sina middagar, läser, stickar och umgås. Den lilla kristallkronan har jag gjort själv. och det lyser i den med. Jätte fint när dockskåpet lyser upp på kvällarna. Jag har belysning i varje rum.


Här är barnen i familjen. Storasysster tycker om att sjunga hon, medans lillan lyssnar. Kakelugnen bakom värmer nog också gott. Alla dockorna har jag monterat ihop och sytt kläder till. Riktigt pillerjobb men jätte kul.


Här i köket sitter drängen med katten i knät och hembiträdet stryker. (en sådan skulle man ha.) Det är kallt på golven så det gäller att ha raggsockorna på.

Här håller hon sig sysselsatt, det bakas, stryks, diskas, lagas mat och så badar hon barnen . Tur att hon har sällskap av drängen ibland.

Sådär, då har jag visat min lilla...lilla...hobby

Nu önskar jag alla en trevlig helg!

Lotta.



8 kommentarer:

This is Kia sa...

Men vad gulligt och måste vara svårt att arbeta med något så smått. Man kan verkligen sitta hur länge som helst och titta på alla deltager. Jag hade ett dockskåp när jag var mindre dock inte lika fint som ditt. Men det var stort, fyra våningar, med stall och garage och allt. På kvällarna tände jag alltid dockskåpet då blev det extra mysigt.

Kramar Kia

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken trevlig hobby...
Men så litet och vackert!

Ha´det så gott!
Miamaria

H ennA sa...

Hejsan!

Wow! Vilken härlig hobby! Jag är impad..du är duktig!

Ha det så bra!

Mvh Anne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad kul att du kikade in hos mig så jag fick en chans att hitta till dig! Vilka härliga hus du visar! Allihop, det gamla härliga huset där ni trängdes och lyckades hålla ihop trådarna samtidigt med ett nybygge! Fantastiskt! Vilken dröm att få flytta in i ett nybyggt hus! En dröm är också ditt lilla fina dockhus! Helt underbart - vilket arbete du lagt ner! Jättevackert!
Önskar dig en skön kväll!
kram
nina

NICOLINAS BONING sa...

Vilken "liten" trevlig hobby...fniss...men nog så pilligt att göra alla dessa underbara detaljer:-)

Kram/Birgitta

In my house sa...

Oj oj,,vad gulligt!!! jag gillar oxå sånt lite små pill och där fantasin får flöda!!! Kanon!!!

Duktig du ä! Kramar j

Anonym sa...

Oj va duktigt du är med sånt pillrigt arbete! Det skule jag aldrig klara av jag blir tokig av pilljobb,hihi

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åååååååååå sååå vackert !!!!
japp..älskar ju med dockskåp, miniatyrer o tittskåp!! min stora passion,,,,har jag nog redan sagt!!
tyvärr har jag lagt det åt sidan...men hoppas kunna återuppta det snart igen..fans ingen tid när barnen var små,,gör alla möbler , miniatyrer, tapeter själv,,ska visa nån dag!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~