24 mars 2008

Snöoväder

Vad kan man säga. Vilket väder, det har snöat precis hela dagen. Barnen är ute i yrvädret och själv sitter jag här, nu igen. Jag vill tacka för alla gulliga kommentarer och jag tycker att det är såååå roligt att kika in hos alla er. Imorgon är det dags att jobba igen. Att det ska gå så fort när man är ledig. Har bara hunnit med massor av middagar. Jag som ville få lite saker gjorda här hemma. Men... Inte det. Det får bli till helgen kanske.

Så här ser det ut på vår balkong just nu, Brrrrr. Man blir sugen på att lägga sig i ett bad. Eller vad sägs om nyponsoppa, mandelbiskvier och valiljglass. Gott!


Så här blev det lilla svarta bordet jag målade. Det får stå här så länge, kanske skulle vara fint med en blomma på.


Sådärja! det blev bättre. En bukett med blommor fick det bli. Nu ska jag kika in hos er en stund. Sen är det dags för middag och det där varma badet.
Ni får ha en mysig måndagskväll.
Lotta

10 kommentarer:

Linneagården sa...

Så enormt fint det lilla syskrinet blev som vitt.

Ha en skön kväll //madelene

Anonym sa...

hej! vilken underbar blogg! fina bilder :) gillar din stege med tidningarna på.. snygg dukning till tjejmiddagen, blir så sugen att bjuda hem folk bara för att få piffa lite mitt i renoveringshetsen.. men snart är det vår, får vi hoppas iallafall.. så snart får vi sitta ute med en kopp te och bara mysa i vårsolen :)

stor kram sara

ps. vilket underbart hus ni har.. riktigt bullerbykänsla :)

Frida sa...

Oj vad mycket snö ni har! Så mycket har inte vi men det har snöat ganska mycket här i dag. Vilket fint bord!
Ha en trevlig vecka!
Kramar Frida

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nämen Lotta, ja du är verkligen insnöad =) Samma här också! Skillnaden är att snön hos mej ligger kvar till midsommar =)

Ville också göra så mycket nu till påsk men det blev bara förkylningar och matlagningar. Ser jag ett ägg till så kastar jag det i väggen =)
Bordet blev supersött och så fint du hade gjort till tjejmiddagen!
Och vilken gullig make du har...duvan är så fin!
Oj vad jag bara skriver men jag har missat så mycket fint!
Kram Anita

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Kika in på min blogg...du har fått en liten utmaning av mig =)
Kram Anita

In my house sa...

Vilken mysig blogg du har!
Kram josse

Anonym sa...

Oj så fint!!....Allt på din blogg. Kul att du kikade in och tack för kommentaren hos mig.
Nu finns du på min länk lista OK eller?

Kram
Pernilla

Nina på Kyrktorpet sa...

Visst känns det lite konstigt med all denna snö nu på våren! Men vackert är det iallafall!

Bilden på huset i vänstermarginalen, är det erat hus? Det är jättefint! Påminner lite om vårat....

This is Kia sa...

Här har vi också massa snö, är så trött på det. Man barnen tycker nog det är roligt att leka i det.

Vad fint syskrin, härligt med blommor på det.

Varm nyponsoppa, mumma, skulle inte vara fel när det är snö oväder.

Kramar Kia

Nina på Kyrktorpet sa...

Det gick inte att lämna kommentar på inlägget ovan... Så jag skriver här igen! Jag antar utmaningen, men måste nog tänka någon dag elle så...ti-hi.....

Erat kök är verkligen jättefint, härligt med de stora fönsterpartiet och vita gardinerna!