16 mars 2008

Påskpynt

Hej! Idag har vi rensat i köksskåp och gjort rent ugnen. Sååå tråkigt, men nödvändigt. Jag har hunnit målat och så har jag påskpyntat. Men i vanlig ordning går helgerna för fort. Denna vecka jobbar jag bara tre dagar. Har tagit ledigt på torsdagen. Då det blir tjejmiddag, längtar jättemycket. Det var så länge sen vi sågs. Söndagen känns lite lättare när man vet att man snart får vara ledig några dagar.



Lade lite fina ägg i ett litet bo på ett silverfat. Ställde sedan den nya glaskupan över.



Planterade lite pärlhyacinter i den hör söta silverskålen. Köpte den på en loppis för ett tag sedan för 5 kr. Det kallar jag fynd!



Har länge letat efter ett våningsfat.
Gissa om jag blev överlycklig när jag fick det här i julklapp av min man.




Lade lite fina porslinshönor bland vita fjädrar. Där mår dom nog bra.



Påskäggen fick också plats. Fast dom andra 10 får nog inte det.



Mera pärlisar. Tycker dom är så söta. Så den enda hönan jag äger får stå bredvid.
Jag fick den här hönan av min älskade farmor, eller nonna som man säger på italienska.
Tycker jättemycket om den. Jag brukar ha godis i den.




Så slutligen en titt på gummistövlarna.
Trevlig söndaskväll!
Lotta

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du har påskpyntat!
Gummistövlarna med peenserna blev jätte fint!
Vilken rolig ide'!

//Jenny

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohh...så påskfint du har gjort!Våningsfatet är ju så vackert...och vilka fina ägg, krukor, silverfat och stövlar! Jamen allt är ju underbart. Tjejerna på torsdag kommer att storkan =)
Kram Anita

Doften av vanilj sa...

Hi hi vad kul med gummistövlarna! Vilket snyggt våningsfat. Jag letar febrilt efter ett som skulle passa hemma hos mig. Velig som man är, så lär det väl ta ett tag... Ha det bra/ Kram

Förresten jag länkar dig om det är ok? Tjingeling

Frida sa...

Vad kul att du tittade in till mig!
Trevligt med nya besökare. Vilket fynd med silverskålen. Våningsfatet är jättefint. Din man har bra smak han!
Hit kommer jag fler gånger!
Kram Frida

Unknown sa...

Så fina ägg du gjort.
Älskar bara ditt hus och lilla torpet. Känne Bullerby stämningen när jag ser dessa bilder.
Roligt att du tittade in hos mig.
Alltid lika roligt med nya bloggis vänner.
Ha en härlig påsk!
Kramisar Jeanette

This is Kia sa...

Våningsfatet är alldeles underbart, vill ha! Vilka söta hönor som ligger bland fjäddarna.

Roligt att du har planterat blommor i gummistövlarna.

Kramar Kia