15 mars 2008

Loppis

Hej alla ni! Idag har det hunnits med mycket. Jag planterade lite blommor på trappan, det blev en färgklick, må jag säga. Mannen min köpte med sig lite penséer hem förra lördagen.
Allt annat en vitt! Vilken tur att jag inte kastade mina gamla randiga stövlar. Kanske blommorna passar i dom. Så jag planterade i mina stövlar. Gubben tror att jag blivit galen. Men icke, det blev faktiskt ganska bra. Sen har jag målat, målat och målat. Korgar, ljusstakar, brickor och sekretären. I vitt så klart...! Sen hann vi med att gå på loppis med. hittade bra fynd idag.




Lite silverfat (har massor, men måste ha fler.) en jätte fin glasburk med lock. En silverskål på fat och en jätte fin liten bibel.




Jag var tvungen att stanna till vid affären och köpa en blomma att ha i skålen, så klart!. Det blev en vit fönsterviva. Så söt




I badrummet brevid mina tvålar fick glasburken stå, med vita badrosor i.





Den här fina ljusstaken fick jag av min mamma, när jag fyllde år.
Tyckte att bibeln skulle få ligga där.




Och den vita rosen.
Nu är det dags för melodifestivalen.
Hej hopp!


2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka fina loppisfynd du har gjort! Härligt med lördagar o loppis!
Vilken melodifestival. Suck säger jag bara. Missnöjd. Du då? Var du nöjd med resultatet?

Ha det gott!
Kram Hanna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så fina loppisfynd!!! Den vackra vita ljusstaken var helt underbar, så fint med bibeln och rosen.
Jag förstår att ni snusar gott i den där underbara sängen =)
Kram Anita