18 mars 2008

Målning och vardagsrum

Hej! Idag slutade jag tidigt. Skönt, för jag har lite småprojekt som jag gärna vill hinna färdigt med innan påsk. Så jag målade, strök linnedukarna, vilka är ganska många. Så hann jag färdigt alla mina ägg som jag ska ha till tjejmiddagen.


Det här bordet med låda började jag måla idag, ska ha den mellan två karmstolar.
Visar bild på det när det är klart
.


Dom här karmstolarna ropade min man in på en auktion. Vill så gärna klä om dom i vitt. Men eftersom dom var nyklädda och den andre hälften inte tyckte det, så får det vänta. Kanske går att bearbeta...
Dom står i vardagsrummet så jag visar lite bilder från det.


Det här är ett av mina favoritfönster i vardagrummet. Mittemot är det en hästhage. Det är såååå fint. Desutom finns det en kritvit häst där, ska försöka fånga den på kort någon gång. Man är ju inte klok... Man kanske inte ser så mycket just nu, har alla mina planteringar här.

Denna stege köpte jag på en loppis i stan. På den har jag några av mina inredningsböcker.

Fler bilder från vardagsrummet. Eller ett rum för själen, som vi kallar det. Här har vi ingen tv, stereo eller dator. Här myser vi bara framför en bok eller kaminen.


Med denna utsikt önskar jag alla en trevlig kväll!
/Lotta


3 kommentarer:

Doften av vanilj sa...

Så mycket fint! Vad härligt det låter med ett rum för själen. Det skulle vi alla behöva. Så fina stolar. Ha det bra/Kram

Dorthe ♥ sa...

Du har det såååå vackert!!!

Kram
Dorthe

AGENT 77 sa...

hej wow vilket härligt hus ni byggt o va fin stil ni har hemma!!tack för att du tittat in hos mig!!trevlig helg!! på återseende.kram E