21 mars 2008

Tjejmiddag!

Igår var det tjejmiddag minsann. Kom i säng kl fem imorse. Det var alldeles för roligt, vi måste nog träffas lite oftare. Blev klart chockad i morse när jag klev upp. Massor med snö till påskafton! Jag som trodde snön brukar komma till julafton... Men en vacker dag har det varit. Min bästa vän sov här inatt så vi har gått en lååångpromenad.

Här är lite bilder på dukningen. Jag fyndade 12 mattallrikar och 12 assietter av grön fasan(Gustavsbergsporslin) för femtio kronor på en loppis i somras. Här har jag dukat med dessa fat samt silverbestick, linneservetter och kristallklas. Fint!

Alla blev så glada för det lilla påskägget med gotter.


Den här bordsdekorationen gjorde jag dagen till ära. Vita ranuncel, vide och björkris på ett silverfat.

I den här tygkorgen har man bröd. Jag köpte den på en marknad för några år sedan.


Denna vackra bukett fick jag. Så fin!



Så fick jag den här vackra buketten med vas och allt, som en gåva av en av mina middagsgäster. Nej nu måste jag börja med middagen, umgås med min kompis, som ska sova här inatt igen. Vi ska titta på tv och dricka mindre vin än igår.

Önskar alla en trevlig påsk!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin dukning!
Blomsterarrangemanget till bordet..blev jättefint.
Urtjusigt med vita blommor och vide! Vad duktig du är!

Glad Påsk!
Vi syns på tisdag!

//Jenny

ängeln i vitt sa...

Du, den middan hade jag velat varit med på * skrattar * Superfin dukning, fina blommor och det där med ägget var en jättekul ide.
Ha nu en fortsatt trevlig påsk.

Kram Carina

Philura sa...

Så fint dukat! Porslinet är så vårigt pch fint.

Cathrine

Doften av vanilj sa...

Vilken vacker dukning! Porslinet mmmmm såååå härligt. Bordsdekorationen bara sååååå snygg. Härligt med blommor som gåvor! Kramilikram på dig