Så! Nu blir det godnatt:)
30 oktober 2011
Höstmiddag
Hej! Idag är jag såååå trött!.....så det är knappt så att jag orkar göra ett inlägg, och det är pga en sen lördagskväll med trevliga grannar. Vi älskar att laga mat jag och maken, och våra grannar med, så då införde vi förra året vid denna tid, en gemensam matlagningskväll med trerättersmiddag i höstens anda. Så kl 15:00 igår var det då dags med lite bubbel och matlagning efter en redan färdigbestämd meny av maken och mig. Det var så trevligt, så vi satt uppe till kl fyra och det känns idag kan jag säga, dessutom så var det kalasmiddaag hos min far för att fira min lilla syster som fyller 6 år......Nu undrar ni nog, men så är fallet att jag har en lilla syster som är 34 år yngre än mig......Hmmmm dessa men! dom kan dom:)
Först blev det lite bubbel......med tända ljus i fina kandelabern som jag fått av min syster.
Sedan matlagning. Menyn bestod av Förätt:Jordärtskockssoppa med äpple och svampfräs. Varmrätt: Viltjärpar med trattkantarellsås, pressgurka, kokt potatis och egengjord vinbärsgelé. Efterätt: Stekta äpplen i farinsocker, kokos och kanel i frasiga paket med siktat florsocker på. Så dukades bordet i höstskrud med nyponkvistar, linneduk, linnesrvetter, silverbestick, grön fasan, och ljus. Middagen var ljuvlig:)
Så! Nu blir det godnatt:)
Så! Nu blir det godnatt:)
23 oktober 2011
Badrumsfix
Hej igen! Efter ett långt uppehåll, men det har varit så mycket att stå i, dels håller vi på att vända upp och ner på hela hemmet vilket är vanligt i vår familj till hösten och så är det planering på hög nivå till min stundande 40 års fest, men det känns så skönt att rensa och kasta. Idag har jag och mellersta dottern städat hela vinden....Phu säger jag bara, sedan hittade hon en massa fint där uppe på vinden så då blev det fix och fönsterputsning i hennes rum, efter det blev det korvgrillning med familjen i trädgården medans maken städade ur och rensade förrådet. Så skönt det känns när alla utrymmen är rensade och man hittar det man letar efter. Så ikväll medans jag var igång passade jag på att städa ur badrummet på övervåningen och så blev det lite fix där med:) så nu njuter jag i fulla drag.
Jag fick en så fin silverbricka av mina svärföräldrar för ett tag sedan som dom hittat på loppis så den fick pryda badrummet med lite smått och gott på.
Så är jag väldigt svag för krokar för dom man hänga så mycket annat roligt på en bara en massa handukar.
Sådär! Nu är jag riktigt nöjd med mig själv efter denna dag så nu blir det till att sussa gott.
Kram Lotta
31 augusti 2011
Tid.......
Hej! igen efter ett långt uppehåll, men ni alla vet ju hur dyrbar tiden är och så även för mig. Denna sommar har varit heeelt underbar med njutning i fulla drag, vi har tillbringat mycket tid med underbara vänner och familj. Det blev mycket bad och strand, jag och maken fann egen tid vid hjo (underbart ställe) Det blev en tripp till Örebro med goda vänner, mycket trevliga middagar och pubbrundor med trevliga grannar och så fyllde min äldsta dotter 18 år som vi firade med pompa och ståt i vår trädgård, alla var nöjda och glada.
Så nu börjar ett nytt kapitel och det är hösten som kommer.... vilket är ett av mina bästa kapitel,,,,,tända ljus, pocka svamp fixa i trädgården OM man orkar. Lägga in grönsaker, safta , sylta och geléa, även det om man orkar, det finns inga krav som jag ibland kan tycka med sommaren som dock är så kort,,,,,,,man vill verkligen leva ut då. Jaha, och så mycket i hemmet har ju då inte hänt även om man hade många sysslor inför semestern så blev det inte ett jota gjort, men nu finns ju all tid i världen:) eller.....
Så nu börjar ett nytt kapitel och det är hösten som kommer.... vilket är ett av mina bästa kapitel,,,,,tända ljus, pocka svamp fixa i trädgården OM man orkar. Lägga in grönsaker, safta , sylta och geléa, även det om man orkar, det finns inga krav som jag ibland kan tycka med sommaren som dock är så kort,,,,,,,man vill verkligen leva ut då. Jaha, och så mycket i hemmet har ju då inte hänt även om man hade många sysslor inför semestern så blev det inte ett jota gjort, men nu finns ju all tid i världen:) eller.....
Ja! det blev i varjefall lite gelé på paradisäpplen som jag plockat hos svärmor och så får vi se vad tiden räcker till med mer;)
Godnatt Lotta
26 juni 2011
Växthus
Hej hopp! Nu har vi äntligen fått ordning i huset och i trädgården efter att firat midsommarhelgen med underbara vänner....Det är så härlig tid nu och om tre arbetsdagar väntar 5 och 1/2 veckors semester och det ska bli så skönt, inget inplanerat heller utan vi tar dagen som den kommer....lääääängtar. Växthuset tänkte jag visa lite bilder på idag, nu när det är färdiginrett.
Nu ska jag lägga mig och läsa, så godnatt
kram Lotta
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)