26 juni 2011

Växthus

Hej hopp! Nu har vi äntligen fått ordning i huset och i trädgården efter att firat midsommarhelgen med underbara vänner....Det är så härlig tid nu och om tre arbetsdagar väntar 5 och 1/2 veckors semester och det ska bli så skönt, inget inplanerat heller utan vi tar dagen som den kommer....lääääängtar. Växthuset tänkte jag visa lite bilder på idag, nu när det är färdiginrett.


Så nöjda blev vi med röd ram som vi höjde upp växthuset på och så fick vi en gammal skafferidörr av en snäll granne som slipades och målades.


Jag göt ett rabarberblad som får stå inne i växthuset, Så roligt att gjuta.....Detta är ett av dom:)))

Så en planteringsram på ena sidan som gurka,tomatplantor och paprika växer i sedan la vi in singel och så ställde jag dit en planteringspall, nu har det blivit mycket frodigare där inne md lite pelargoner i olika sorter med, men det visar jag vid ett annat tillfälle.



Nu ska jag lägga mig och läsa, så godnatt
kram Lotta

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Mysigt du har gjort. Skönt med semester snart. Hoppas att vädret håller i sig då också.

Kram Ullis