02 juli 2008

Hej och hallå! Nu blir det längre och längre mellan inläggen, men så får det bli. Jag tänker ta en bloggpaus nu när det är semestertider, känner att det finns lite annat just nu att göra. Men det kan hända att jag får ett blogginfall då och då. Visar lite bilder ifrån mitt fönster som jag hittat på loppis för ett tag sedan.

Det blev ingen spegel av fönstret som jag tänkt från början. Nej! jag drog lite vit färg på det först, sedan häftade jag fast snöre som jag satt fast några klämmor på. Just nu på nedre hänger ett fint kort och ett hjärta fyllt med lavendel.

På övre så fick det bli en lavendelkrans, ett kort och en liten vattenkanna i zink.


Så hängde jag det i hallen ovanför sybordet, blev superfint! Tycker jag. Tänker byta ut sakerna då och då så klart!

Med dessa bilder önskar jag er alla en riktig trevlig sommar!

Lotta


26 juni 2008

Sådär! Nu är jag tillbaka efter midsommar, sjukdom, och lus. Ja! ni hörde rätt sonen är sjuk och har haft löss, Bläää! Det är sååå äckligt med lus. Men efter städning, avlusning, tvättning och frysning av diverse hårborstar och mössor är dom nu väck. ( hoppas jag) . Som jag tidigare visat, så är jag ju svag för en annan färg en vitt och det är rött. Visar mitt första collage som jag fick ihop efter mycket om och men.


Detta är lite röda detaljer ifrån köket. En söt kanna som jag fyndat på loppis, en randig stolsdyna en röd ram och massor med köks handukar i alla möjliga mönster med rött i såklart!

Ifrån sovrummet........Ett lapptäcke i röd rutigt som jag bara älskar, en rödrandig stolsdyna ett litet lapptäcke som jag sytt själv (mitt första och jag bara hoppas att det blir fler) och så lite röda kuddar.

Röda lådor som jag fått fina julklappar i av min käre make, en rödrosig pläd, tvättpåse och klädnypepåse som jag fyndat på loppis.

Sådär ja! Är faktiskt riktigt stolt nu, när jag lyckades med mitt collage.
Há en trevlig helg!



19 juni 2008

Midsommarkrans

Hej! Idag slutade jag tidigt så jag och en kollega åkte och fikade, sedan åkte vi ut till den mysiga blommsterbutiken och kikade. När vi kom dit satt dom och gjorde fina midsommarkransar, blev såklart jätte förtjust men jag köpte ingen, né! jag gjorde en själv utav en blommbukett jag köpte på vivo. Råsa rosor, vita krysantimum och några blå som jag inte vet namnet på.



Jag klippte isär alla blommor och tog fram ståltråden och så.......efter en stund blev den såhär...
Både jag och plånboken blev nöjda.

Há nu en trevlig midsommar!





16 juni 2008

Hej hopp! Vad tiden går fort jag hinner ingenting, känner att bloggandet inte direkt hamnar först på listan men...men så är det, sommaren är ju sååååå kort. I helgen som var tog vi det lugnt ,inget trädgårdsarbete med andra ord men det blev en del middagar både med jobbet och goa grannar. Men lite loppisfynd gjordes men dom visar jag senare, visar istället fynden ifrån förra helgens, kanske blir lite roligare att hänga tvätt nu.

Hittade denna söta påse som det står klykor på, ja ni förstår nog vad man ska ha i den.

Så det blidde till att stanna på vägen hem och köpa klädnypor i trä såklart!


Vi hittade även denna fina fönsterkarm som ska målas och bli till en spegel om jag inte hittar på något annat skoj, kanske någon kan komma med förslag.