26 juni 2008

Sådär! Nu är jag tillbaka efter midsommar, sjukdom, och lus. Ja! ni hörde rätt sonen är sjuk och har haft löss, Bläää! Det är sååå äckligt med lus. Men efter städning, avlusning, tvättning och frysning av diverse hårborstar och mössor är dom nu väck. ( hoppas jag) . Som jag tidigare visat, så är jag ju svag för en annan färg en vitt och det är rött. Visar mitt första collage som jag fick ihop efter mycket om och men.


Detta är lite röda detaljer ifrån köket. En söt kanna som jag fyndat på loppis, en randig stolsdyna en röd ram och massor med köks handukar i alla möjliga mönster med rött i såklart!

Ifrån sovrummet........Ett lapptäcke i röd rutigt som jag bara älskar, en rödrandig stolsdyna ett litet lapptäcke som jag sytt själv (mitt första och jag bara hoppas att det blir fler) och så lite röda kuddar.

Röda lådor som jag fått fina julklappar i av min käre make, en rödrosig pläd, tvättpåse och klädnypepåse som jag fyndat på loppis.

Sådär ja! Är faktiskt riktigt stolt nu, när jag lyckades med mitt collage.
Há en trevlig helg!



14 kommentarer:

Frida sa...

Tack så mycket!
Vad synd om din son! Hoppas han är bättre nu. Jag brukar lägga bilderna brevid varandra så tätt som det går att komma, fyra på rad, det brukar bli bra.
Vackra bilder du visar!
Kramar Frida

Millas hem sa...

Hej!
Rött och vitt tillsammans är härligt fräscht...gillar också den kombinationen!
Ja löss är väl inte det roligaste! Men allt trist har ngt positivt med sig...tänk vad rent och fint det är efter storstädning!
Kram Camilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fräscht med allt vitt och rött!
Visst är det kul när man lär sig mer och mer, tänker på collaget nu.
Vad härligt att du gillar min musiklista,hade funderingar på att byta men jag väntar ett tag till då :D
Ha det gott!
kramis
nina

Anonym sa...

Vilket underbart härligt kollage du visar och det är som en "röd tråd" med rött genom alla bilderna och det är så vackert !

Hoppas att ni snart är helt fri från både sjukdom och löss vilket inte låter något vidrare kul.

Kram Kram

Hagbacken sa...

Åh vad mycket fint, jättefina collage...vad duktig du är på att sy! Själv har jag inget tålamod alls m symaskinen!

Tråkigt att ni varit sjuka..el sonen då..löss har vi klarat oss ifrån än så länge..*peppar, peppar*

Men det är väl bara en tidsfråga..det finns ju överallt!

Ha en skön helg!

Kram Linda

Mjuka sa...

Åh så mycket fräscht du visar!! Sommar!!!!
Kramar på dig och hoppas att du får en skön helg
Malin

karofina sa...

vad mycket fint du har, sitter här och har en massa vill ha begär. den där kannan var ju så söt!!
älskar detaljer som knyter ihop ett rum.
löss är min fasa, jag får panik om nån av ungarna kliar sig i huvudet... fick det själv när jag praktiserade på ett lekis, tog två omgångar innan jag blev av med skiten för gått. huuuu, finns det nått äckligare!?
kram på dig o trevlig helg!

Graadskan sa...

Huga, löss önskar man sig inte i julklapp precis! Skönt att de är borta nu i alla fall!
Jag gillar också viit och rött, har massa röda detaljer i bl.a köket. Fast nu på sommaren tar jag in mer grönt som komplement. Ska hem och sy hissgardiner ikväll, i grönvitrandigt, men funderar på att sy på något rött, som tar upp de röda detaljerna... Tror jag ska åka hem NU! (Kliar i fiingrarna...)
Kram Camilla

ängeln i vitt sa...

Superfint, gillar när det smyger in en färgklick :)

Kram Carina

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Så mycket fint du visar, jag gillar också att ha en färg till, det blir blått här hemma hos oss!
Det finns en liten överraskning till dig på min blogg!
Önskar dig en fin helg!
Kram Helene

Inne o uteliv sa...

Vitt och rött är alltid fint tillsammans. Fina bilder!
Hoppas sonen mår bättre och att ni slipper fler löss.

Ha en skön helg.
Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Vackert collage och rött är så fint! Mina favorit färger.

Hoppas att lössen gett sig iväg.

HA´det så gott!
MiaMaria

Lantliga drömmar sa...

Så fina kollage du gjort! Jag gillar också rött med vitt, ser så härligt varmt och somrigt ut på något sätt! Samtidigt gillar jag också kombinationen vitt och blått på sommaren!

Usch, löss är inte roligt...! Hoppas ni har bort precis allt nu!

Ha det gott!
Kram!

Liza i pepparkakshuset sa...

Gillar också rött, men lyckas inte få in det så bra hemma. Det slutar alltid med att jag köper nått grönt iallafall...

Det kryper i kroppen när jag tänker på de där lössen, hoppas det är över!

Hoppas du får en fortsatt bra vecka
Kram Liza