20 december 2009

Äntligen.......leeeeedig

Hej! alla där ute......I Morse när klockan ringde trodde jag att jag skulle döööö...ordagrant....( Maken och jag satt och kände julefrid till kl 02:00).....bara vetskapen av att jag ska gå upp, klä på mig, och pulsar fram i snö till bussen med -11 grader fick mig att bara pusta, stånka....När jag väl kom till jobbet visade de sig att det var färre barn en vi räknat med ( 7 personal och tre barn)....Så jag trött som jag var....kroppen skrek efter leeeeedighet,,,,gick jag in till bossen och frågade....
-Kan jag få ledigt imorgon,?....och jaaaaaa!
Nu är jag ledig, ska bli så skönt........ är också äntligen färdig med alla bestyr.....Alla julklapparna inhandlades i stora staden på lördagen.....dagen avslutade med att jag och mannen min njöt av en jätte mysig middag på en italiensk restaurang.......Slog in alla julklappar när vi kom hem.....och så i söndags blev det......stora städdagen......alla deltog och det blev så rent och fint......sedan bakade jag och så ordnade jag gotter bordet....eller iår blev det ett gotter skåp.

Vilka har inte drömt om ett skåp/skafferi......fyll med godis

Mmmmmm det fick bli ett gotterskåp i år....


Apelsiner och hemmagjord chokladkola......


Här är det mesta hemmagjort......förutom pollkagrisar. Sedan togs en promenad och då plockades julgransris och pyntades med....och det luktar så gott!


Sedan hyllan för oss äldre:) med portvin.....ett måste till jul, glögg och vuxen godis av alla det slag......
Med detta mina vänner vill jag önska en God och härlig jul

Tomtekramar

Lotta

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det var mycket gott i det där skåpet. så skönt att du får vara ledig nu.

♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis

m i l l a h . s e sa...

Tjohoooooooooo!
NU vet jag vem som var min hemliga tomte - DU :o)

Tusen tack för allt fint!
Kram å god fortsättning!