15 juni 2009

Mina röda har kommit

HALLÅ! Just nu känns det väldigt jobbigt och tungt........mycket möjligt att det snart nalkas semester och man känner sig trött.....eller också så kan det bero på flytten på jobbet, eller mycket.....mycket trädgårdsarbete.......Men då! finns det lyckliga stunder som man gläds extra åt......och det var när jag kom hem en dag efter flytt( på jobbet),tungt möte, bal förberetelse, presenter till fröknar,present till dottern som går ut nian, kläd förberetelser inför skol avslut (3barn), insamlingar och presenter till kollegor på jobbet........Då! ser jag något........eller! nu ljuger jag med......, för jag såg det inte själv, utan det var maken min som är för go! som hade hämtat ut mina efterlängtade träskor och ställt på stegen i vardagsrummet. Blev så glad över dessa röda. Så nu lyser solen en stund igen och man klarar säkert av tre veckor till.....SEDAN är det semester.


Så fina och så sköna nu står dom här hemma och lyser.........

Så har jag tagit fram sommarduken eftersom det inte är någon sommar ute......få jag väl se till att få sommar inne......Duken har jag fått av min söta farmor med servetter till, dom har jag lagt på fatet brevid. Så fick jag en vacker pion av en pojke som har slutat hos oss.

Titta så fin och den luktar så gott! Nu är det bara att hoppas att vi får lite sommar ute med så att jag kan använda mina vackra träskor.
Há en trevlig vecka!
Lotta

7 kommentarer:

Frida sa...

Hej Lotta!
Vilka fina träskor! Ja vi får verkligen hoppas att sommaren kommer utomhus snart.
Önskar dig en trevlig midsommar om vi inte hörs innan!
Kram Frida

Ingmarie sa...

Pioner kan man aldrig få nog av,älskar dom!
Tyvärr luktar inte alla som jag har,de är säkert förädlade.
Trevlig midsommar!

Huset vid ån sa...

Åh, vilka fina träskor du har...Dom står högst upp på min önskelista....Vill önska dig en Trevlig Midsommar! Många Kramar Therese

Nylyckan sa...

Hej! Tack för din fina kommentar hos mig. Dina skor är superfina. Har själv funderat mellan röda eller vita. Önskar dig en fin sommar /Kram Åsa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att du är glad! De är jättesöta och du är värd dem!
Vi hoppas på lite sommarvärme nu! Hoppas du och familjen får en underbar midsommar!
kram vännen!
nina

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygga träskor du har fått hem. förstår att de gjorde dig glad. här har den äldsta också slutat nian. De hade dock inte bal utan avslutningsmiddag så de var inte lika uppklädda. Roligt hade de i alla fall.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Man kan klappra runt i träskor inomhus i värsta fall ;-)
Vilka godbitar !
Ha det gott !
Kraam !