17 mars 2009

Blåa stänk

Hej och håååååå! Igår hade vi 60tio års kalas för min lilla mor.....så det har ju då blivit att inläggen inte dinglat ner direkt....med andra ord lite annat att tänka på.....Nu är det trevliga överstökat så då har jag tid igen. Jag har som jag tidigare nämnt röda detaljer här hemma som jag nu skulle vilja ändra på och vad passar väl inte bättre till sommaren en lite blåa stänk......


Den som spar......han har:) Dessa fina hade maken kvar hemma hos sina föräldrar, väl bevarade så bättre sent en aldrig kom dessa hem till oss nyligen.....var av jag fick iden att det blir till att fynda lite blått på loppisar framöver.



Maken köpte hem en fin liten blå blomma eller perenn som just nu pryder köksbordet men som så småning om ska få pryda trädgården.


Ett lite gulligt fat hade viss svärföräldrarna i gömmorna med


Så måste jag få visa dessa söta ljuskoppar som jag fick av maken när vi firade förlovnings dag....tycker att dom är så fina.....man kan ju även ha lite blomster i dom nu till våren.
Nu önskar jag alla en trevlig ny vecka och en vecka närmare våren....jag längtar såååååååå. Ha det gott och tacka alla för söta och trevliga kommentarer, man blir så glad så.
Ciao Lotta





19 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken gullig make du har som köpt så fina saker till dig, blått är väl en härlig färg passar bra till sommaren.Ljuskoppen var ju för söt.
Ha en bra början på veckan!
Kram Stenlycka

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det är så fint med blåa detaljer och visst är det roligt att byta!
Fina lyktor och fiffigt att sätta blommor i dem.
Önskar dig en fin vecka!
Kram vännen!
nina

Nylyckan sa...

Hej! Vad kul det är när man hittar gamla saker som man tycker om i gömmorna.Den vita tallriken tyckte jag extra mycket om. Är själv på jakt efter sådana tallrikar Tack för din kommentar hos mig.Kram Åsa

Anonym sa...

Det är snyggt med blåa detaljer.

Ha en skön vecka.

Färdigt resultat på mina hjärtan finns på min blogg.

Kram annica

Kamomilla sa...

Vilket mysigt inlägg... Blått är fint!

My white home sa...

Oj vad fina blåa saker!Tycker om blått :) Tack för ditt kommentar i mitt blogg!
Försöker skriva Svenska ochså i mitt blogg i framtiden :)

ha det så bra!

Ullis/Leva på landet sa...

Det är jättefint med blått. Blir ju lite roligare än bara det vita. Härligt med lite kalasande också.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lantligt i stan sa...

Vilka underbara blommor! Så snäll han är din make som kommer hem med sådana! Kul att du gillade mina bokstäver!
Kram Anki

Evas Paradis sa...

Mmm ... blått är väldigt fräscht och somrigt ... och så finns det massor av blått prslin på loppisar nu ... har ju varit lite ute med blått ett tag, men jag tycker det verkar som det kommer med stormsteg nu!
Kram Eva

Interiörboden sa...

Hej!

Åh, så mycket fint du visar.
Och blått är ju så vackert :)
Fräscht nu till sommaren!!

Ha en jätte bra vecka.
Kram Sandra

Nilla sa...

Tack för din kommentar. Kul att du tittade in så att jag kunde titta in till dig. Jättemycket kul att läsa på din blogg!
kram Nilla

Nilla sa...

Blåvitt porslin är väl bara helt underbart. Jag samlar på det. I princip allt går att kombinera och blanda som man vill, praktiskt och somrigt!

Kram Nilla

Frida sa...

Hej!
Vilka fina handdukar, blått är så fint.
Jag köper tidningen i en inredningsaffär men den finns garanterat att köpa på Internet i inredningsbutiker med fransk lantstil.
Hoppas du hittar den!
Kram Frida

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Det är så fräscht med blått och vitt , och det blir så somrigt och fint !!
Kul när man hittar lite fina saker i gömmorna !!
kraam!

Vita små hjärtan sa...

Så fint med lite blåa stänk i inlägget!!! Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej kul att hitta en ny blogg. Visst är det kul med gamla saker som har en historia. Är själv svag för blåa gamla tallrikar.
Fint hus ni byggt, men förstår att det gamla är mysigt, men trångt.
Ha det gott!
Susanne

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Det är snyggt med blåa detaljer.
Så snäll han är din make som kommer hem med blommer till dig.
Kram Irene

Elin sa...

Så fina saker... blått är verkligen vackert sommrigt...

Så fint...

Många kramar
Elin

Claras hem på byvägen sa...

Ja, det är verkligen vackert med blått och vitt. Jag håller med dig om att våren är efterlängtad. Ha en bra dag! Kram Clara