26 februari 2009

Så var det torsdag igen och den sista trädgårdsutmaningen, jag tycker att det har varit så roligt att kika in hos er alla som varit med och dessutom fått så mycket fina idéer. En av mina drömmar är att bygga in våran furstekvist till en puncveranda....men....men i väntan på den............


Så fick det bli såhär......jag satte upp spetslängder på vardera sida och klädde in en dyna i röd/vit rutigt och planterade röda och vita blommor i krukor och lådor.......i år blir det ett annat färgtema.

Lite vackra blomster på en sliten stol som grannen skulle slänga......trodde hon ja!......Den tog jag hand om så den pryder nu mera furstekvisten med olika krukor och blomster.


Denna rabatt gjorde jag i början av förra sommaren och det växte så det knakade, så det var värt allt grävande och bärandes på all sten.

Så detta få bli den sista bilden för denna gång hoppas att ni får en trevlig helg.

Lotta

16 kommentarer:

Evas Paradis sa...

Såå sött det blev på verandan med spetsgardiner och röd/vitrutig dyna ... det är ju bara punschen som fattas ju ;-)
Kram Eva

Interiörboden sa...

Hej!

Så härliga bilder du visar!
Jätte fina sommar bilder...
Jag vill verkligen att snön smälter bort nu, och att våren ska komma :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Anonym sa...

Vad roligt det har varit att köra trädgårdsutmaningen. Det känns lite tomt och tyst om vi ska lägga ner nu. Ska vi inte köra vidare på något sätt?

Viveka på Humlebacken

Anonym sa...

Vad roligt det har varit att köra trädgårdsutmaningen. Det känns lite tomt och tyst om vi ska lägga ner nu. Ska vi inte köra vidare på något sätt?

Viveka på Humlebacken

Ullis/Leva på landet sa...

Så somrigt och fint det var på bilderna. Vil också bygga in vår förstukvist, men vi har ändå fönster sitter i på sidorna redan. Nu fick jag en bra idé hur jag ska fixa till bänken där ute.

Kramisar Ullis

Anonym sa...

Så fin rabatt och särskilt stenarna. Jag har samlat på mig 50 ton. Och blommor trivs jätte bra bland stenar. Ha det bra i trädgårdslandet framåt våren!

Frida sa...

Hej!
Det var ett tag sedan jag var här och hälsade på dig. Har tagit en paus men nu är jag tillbaks igen. Vilken fin farstukvist ni har ser så mysigt ut.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilken söt veranda. Jag bär också en dröm att få bygga in vår veranda. Mem alltid finns det annat som går före...

Kram Viveka

Västbacken sa...

Åååh vad fina sommarbilder. Jag vill ha sommar nu! I morse visade termometern -17 men det är vackert gnistrande vitt ute.

Trevlig helg

Lotta

Jillsan sa...

hej Lotta!
Vilka härliga bilder, det var första gången jag besökte din blogg. Mycket härlig, din farstu får mig att längta efter sommaren.
Ha en skön helg.
jillsan

Västbacken sa...

De som vill kan väl köra på med trädgårdsutmaningen. Jag tänkte trädgårdsblogga första torsdagen i varje månad.

Ha det bra

Lotta

Elin sa...

Vilka underbara bilder...
Så fint med gardinerna ute...
Det blir som ett eget litet rum...
Där skulle man kunna sitta och ta en fika.
Så mysigt.

Kramar
Elin

Två systrar sa...

så härligt att se dina sommarbilder!! vad kul att du gillade idén om vininslag! Lovar att tipsa om massa rött...älskar rödvin över allt annat!! förutom Champagne;-) Kram C

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men det var väl en bra kompromiss !
Verandan med gardinerna är ju så fin och ser så inbjudande ut !!
Dina fina bilder får mej att längta till sommaren !!
kram/Lotta

Vita små hjärtan sa...

Å vad jag längtar till vår o sommar.... Så fint du visar! Kram

Myrrabutiken sa...

Jättefint, du är duktig du, hoppas du får en fin vecka!Kram Jenny