27 november 2008

Julpyssel

Nu! närmar det sig, idag har det varit pyssel för hela slanten först på förskolan och sedan hemma så nu börjar det bli julfint. Imorgon ska jag och en kollega åka ut till en jättemysig blomsterbutik och kika sedan ska vi äta lunch ute, det ska bli supermysigt sedan framåt kvällen blir det till att dricka glögg lyssna på julmusik och pynta vidare. Visar lite pyssel från gårdagen.

Denna fina klocka fick jag av en gooood kollega igår, så den sattes upp på väggen i köket med en lingonkrans runt.
Målade en liten låda vit som jag fyllde med julkortspyssel.

Fick även en massa tändstickor av kollegan men inga askar( dom skulle hon till annat) men hon hade en bra idé som jag självklart nappade på. Så jag klädde in ett lock på en vanlig glasburk och med lite sidenband och hjärtan av ståltråd blev den såhär fin, en perfekt liten julpresent blir det med lite fina ljus till.....men denhär ska jag själv:)

Så gjorde jag adventsljusen färdiga och la lite grönt emellan.

Såhär ser det tyvärr inte ut idag men jag tycker denna bild får bli ett bra avslut för denna gång.
Trevlig helg! Lotta

10 kommentarer:

Mónica Pérez Muñoz sa...

bellas fotograias y buenas ideas para adornar la casa en Navidad

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Vilka fina saker du har fått. här ligger inte heller snön kvar. Det har blåst och varit varmt så det mesta har försvunnit. Mest bara is och slask.

Kram Ullis

Galleri Hönshuset sa...

Hej. tack för titten hos mig. Vad fint hus ni har, kanonmysigt...

Härliga ting du visar. Ha en underbar helg. Kram Pirre

Kamomilla sa...

Vad ni har vackert hus!! Helt fantastiskt ser det ut i vinterskrud!
Härligt pynt du fickat och iden med riset runt klockan var ju smart!

Vit Spets sa...

Godmorgon!
Vilken fin stationsklocka från Din goda kollega... smart med tändsticksförvaringen... jag har oxå en himla massa tändstickor över - har använt askarna till adventskalendern :)

Förstår att pyssel suget härjar över oss bloggisar...

Önskar Dig en trevlig 1:a advent
//Siv

Anonym sa...

Vilken mysig vinterbild du avslutar med, ungefär så där har vi det här uppe och "endast" -23 grader *brrr* Jag hatar kylan....
Vilken fin ide´med tändstickorna, den måste jag nog låna av dig. (om jag får?)

Kram P

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad härligt du pyntat och fina saker du fått, kul idé med tändstickorna! En underbar vinterbild av ert hus!
Önskar dig en skön 1:a advent!
kram
nina

Anonym sa...

Åhh vad mycket pyssel det var här då...och vad kul att stöpa ljus, det skulle jag vilja prova på..Kram o ha en mysig advent!

Frida sa...

Vilket underbart hus ni har. Jättefint pyssel du har gjort blev fint med kransen runt klockan.
Hoppas du får en trevlig 1:a advent!
Kram Frida

Ann-Catrin sa...

men jag blev helt betagen av ert söta hus... tänk vad vackert med all snö där!!
hopas det blir det i vinter igen!

Härliga bilder på allt pyssel!!

kram
A-C