29 november 2008

Adventstid

Så! ljuvligt med denna tid..... den här helgen har jú då så klart gått i pyssel och advents tecken. I fredags var jag och min kollega och kikade in i den trevliga blommsterbutiken och sedan åt vi en god lunch, därefter åkte jag hem och julpyntade hela huset. Det är jú så roligt varje år att ta ner kartongerna ifrån vinden och se vad som finns i :0 (är uppe i tre kartonger nu....)
Ja! fram med ljuv julmusik och dom förbeeeenade stjärnorna i trä som inte hade klarat förvaringen, fram med lim och vänta....vänta, på att det skulle torka (börjar känna mig lite små irriterad) Nåväl när limmet torkad var det dags för upphängning. Men inte var dom såhär svåra att sätta upp förra året? säger jag till maken vilket han svarar, -Du kanske inte hade så bråttom då. Åhhhh.... där satt den, och där stod jag med stjärnan som trillat ner ibland alla blommor och hissgardinen hängde på svaj....... Jag blev då så klart tokig och maken min var nog ganska glad över att ha ett eget krypin:) Efter mycket om och men fick jag till slut upp dem (det är nämligen ett antalllllll....) Och då fick jag lite julefrid. Visar lite pynt som jag donat med i helgen......

Hängde upp lite fina saker i fönsterramen som jag köpte på loppis i somras

Ja! jag är då inte som alla andra till jul som tar fram saker i rött, Né jag plockar bort mina röda ting och har bara vitt......förutom mina fina kuddar ifrån himla....


Plockade in lite tall och satt i en mjölkanna med zinkhjärtan och tunna tårtljus.



Här är då lite kvällsbilder på julpyntade köket.Inte så bra bilder tyvärr.....


Lite julpynt i trappen med....


Så tar vi en bild ifrån vardagsrummet med, när vi ändå är på gång. Nu ska jag tända det första ljuset och njuta av en varm glögg sedan blir det hopp i säng, känns som det är något på G i kroppen, har känt mig hängig hela helgen:(

Trevlig advent.Lotta


11 kommentarer:

Myrrabutiken sa...

Tack vad du e snäll, men oj vad du har hunnit med :) Här ligger man i lä må jag säga, superfint!!!Kram å krya på dej/Jenny

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj, vad du har pyntat och pysslat! Jättefint!
Nej brådis är ingen idé att ha, det vet jag det!
Fortsatt trevlig advent och ny skön vecka!
kram
nina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohh ja jag bara njuter av dina mysiga bilder =) Ja vitt till jul är såå fint!

Kram Anita

Frida sa...

Vilket mysigt hem du har!
Köket är jättefint,många fina saker du har gjort nu blev jag sugen på att pyssla.
Hoppas du har haft en trevlig 1:a advent!
Kram Frida

Gårdsromantik sa...

Så mysigt kök ni har och vad fint du julpyntat i vitt!


Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

Kamomilla sa...

Du har varit flitig! Så mysigt hemma hos dig..

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt du ahr pyntat. Här kommer pyntet fram lite närmare jul. Gillar det vita pyntet men har inte så mycket av det än. Håller på att införskaffa en del.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej Lotta!

Vad fint du hargjort det...en annan har inte ens gjort en fjärde del av det du hunnit...idag ska jag försöka ta itag med en del saker som väntar på att bli gjorda....

HA´en bra tisdag!
MiaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, har man bråttom brukar det oftast gå galet...
Men fint blev det, och det ser jättemysigt ut på bilderna.
Kram
Marie

Monika sa...

Hejsan!

Tack för ditt besök hos mej. Kul nu hittade jag ju hit till din fina blogg.

Så mycket fint du visar. Och hemtrevligt julpyntat har du också. Underbart stämningsfullt.

Återkommer alldeles säkert på fler besök.

Ha en fin advent.

Kram

Monika

Lilla Blanka sa...

Hej Lotta!

Tusen tack för din gulliga kommentar! *kram*

Jag säger desamma, det är ju ur-mysigt inne hos dig..jättefint i köket!

Kram
Mia