17 november 2008

Ja! Äntligen dags för lite bloggande, jag har jú inte varit bortskämd med det direkt. Nu är äntligen datorn lagad, hoppas att den håller nu.
Jag har varit inne hos alla er och kikat då och då, och fått sådan innspiration. Men jag har också hunnit med en massa som jag kommer att visa inom kort. Jag har målat, sytt, pyntat på trappan, möblerat om lite och så är det julpyntat i dockskåpet. Har blivit så sugen på att göra fina julstrutar och annat julpynt när jag besökt er, så nu får det bli pyssla av. På lördag kommer en av grannarna ner och stöper ljus det ska bli så mysigt, vi får nog ta och tjuvstarta med både glögg och ljuv julmusik:) Längtar så jätte mycket efter att få julpynta.


Denna inte så vackra pinnsoffa skulle kastas på jobbet men icke det, den la jag beslag på:)


Jag målade den så klart i vitt och sydde ett fint överdrag med broderi och rosetter av ett gammalt lakan.
visst är det fint med gamla lakan?

Sedan sydde jag lite fina kuddar som fick gå i lite rött.

Sådär! är väldigt nöjd ska jag säga.
Nu får ni há en bra måndagskväll.
Lotta:)

8 kommentarer:

Myrrabutiken sa...

Hej!!Äntligen är du tillbaks, jag har varit inne o kollat till dej då o då, saknat dina fina inlägg, jätte jättefina kuddar, vad duktig du är! Kram Jenny

Frida sa...

Hej!
Åh vad kul att du är tillbaks, har varit tomt utan dig.
Vad fin din soffa blev, ser så ombonat ut med de fina kuddarna!
Kramar Frida

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du är tillbaka. Så fin du har gjort soffan. Ser så inbjudande och mysig ut.

Kram Ullis

LOPPISLIV sa...

Soffan blev ju jättefin, förstår att du är nöjd. Fina kuddar till, gillar när det är en mix av både rött och vitt, snyggt nu till advent också ju. Kram Paula

LOPPISLIV sa...

Skrev ett inlägg men det bara försvann...Då provar vi igen då :-)

Soffan blev jättefin ju och med kuddarna till. Gillar när det är en mix av vitt och rött, passar ju bra nu till advent också. Kram Paula

Kamomilla sa...

Vit färg = trolleri! Snyggt jobbat!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Welcome back du gumman! Låter jättetrevligt med ljusstöpning, det har jag aldrig gjort! Vad fint du piffat till soffan, ska bli spännande att se vad mer du hittat på!
Ha det gott!
kram
nina

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken vacker soffa!

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria