01 juni 2008

Skatan Biata

Goddag eller godkväll kanske det är. Ja som jag sa i förra inlägget att det skulle bli en vilohelg inga måsten bara lugn och ro, så i fredagskväll hittade vi denna söta bebis och då vart det att göra må ni tro. visar lite bilder på den lilla skatungen.


Här sitter den i min hand och övar vingarna.


Den äter massor, kattmat, köttfärs, bröd, potatis och mask såklart! Man få mata den med en pincett och ge den vatten med sugrör.

Lite närhet vill den också ha, efter denna bild blev tagen passade han på att uträtta sin behov i mitt knä *fniss*
Övningspromenad i trädgården.


Denna korg bor han i, den har jag fyllt med gräsklipp och bomull.

Ja! det är vad jag ägnat helgen till men vi hann ut till bakluckeloppisen och vi gjorde lite fynd som jag visar i veckan. Ha en trevlig söndagskväll och fortsättning följer.......på pippin

12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig pippi ni tagit hand om. Nu lär ni få ett heltidsjobb om ni ska föda upp den. Ska bli spännande att se vad du hittat på loppis

Kram Ullis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hello!
Tänk att en pippi skata kan vara så söt!! Vad ni har tagit väl hand om den! Fint litet bo har den fått också.
Härligt med bakluckeloppis!
Ha en skön vecka!
kram
nina

Änglahem sa...

Nämen...har du blivit skatmamma?! Jag som absolut avskyr skator (grannarna matar dom hela året om...så du kan ju tänka dig mängden av dessa otyg vi har här omkring) måste faktiskt säga att detta var ju en riktig liten sötnos! Stackarn....var är mamsen tro?!....men nu har den ju en snäll mamsen i dig!

Loppisfynd?!! spännande!! Bakluckeloppis låter ju roligt, aldrig hört den benämningen innan du nämde det...

Ha en skön start på härliga sommarveckan!!
Kramar, Ulrika

In my house sa...

Nämen vilken liten going!!! stackarn, tur att han har er...

Kram j

Dicksonska våningen sa...

Oj, vilken söt fågel! Jag hittade också en hos mamma och pappa häromdagen. Men den vet vi inte riktigt hur det gick med. Bilder finns på min blogg!
Ha en bra kväll!
Kram Annika

Hagbacken sa...

Nemen gud...såå söt....hoppas han klarar sig på egen hand sedan...el så får ni skaffa fågelbur...*s* Nu har du fullt upp som fågelmamma förstår jag!

Vi har fått stugan, bilder finns på min sida!

Kram Linda

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilken söt Biata!

Vilket jobb ni gör.....tur för Biata!

Ha det så gott!
Miamaria

Doften av vanilj sa...

Men vilken liten sötnos! Stackars liten, ja jag försår att ni haft fullt upp. Inte en lugn stund när man har småbarn ;)ha det så bra/kram

Kallholmen sa...

oj vad fint du gjort i slänten ,jag har också kuperad tomt ,slänter som bränns sönder ,så jag har gjort kuller sten på en del .Men dom går ju inte äta.Måste nog göra en med ljuvliga bär också.
Kram Malin

Myrrabutiken sa...

Hallå hallå! Vad duktig du är å ta hand om den lilla fågeln, så söt: )
Oj vad det ska bli kul att få se dina fynd, kikar in snart igen/Kramar Jenny

Liza i pepparkakshuset sa...

Vad rart av er att ta er an den lilla pippin. Hoppas det går bra!

Kul med bakluckeloppis, var hittar man den? Ska till Stockholm snart...

Kram Liza

Lilla Blanka sa...

Nämen vilken gullig liten Beata!
Jag är oftast arg på skatorna (som röjer runt i allt från jordgubbsland till tendens till soppåsar...) men denna lilla söta kan man ju inte annat än gilla :)

Kram
Mia