03 juni 2008

Hej! Nu rullar veckorna på och snart är semmestern här. Idag har jag hunnit med en del jag har målat om utemöblerna, vilken färg tror ni?.....sedan har jag hunnit med föräldrarfika i sonens klass och så har jag matat och matat skatan beata och tänk att nu övar den på att flyga, har börjat sytt på nya utedynor men...men vi får se hur det blir. Tänkte visa söndagens fynd ifrån bakluckeloppisen......

Lite fina lock fyndade vi billigt, tänkte ha dem på spiskåpan. Dom ska inte målas i vitt *tji* Undrar vad gubben skulle säga om jag sa att jag tänkte det, han skulle nog inte bli så förvånad eller.......kanske ska skoja lite......
Fina grönsaksskyltar i terakotta, dom ska målas eller är redan målade. Visar dom sedan och kan ni tänka er att det inte var mitt förslag....né det var gubbens, dom blev dock inte vita men jättefina. Bilder kommer senare när alla är klara. Rödvita kökshandukar i linne ääääälskar jag, så det fick bli tre till har en del innan.

Ha en trevlig Onsdagskväll

Ciao

8 kommentarer:

Frida sa...

Hej!
Vilka fina fynd du har gjort. Det är fint med gamla grytlock.
Hoppas du har det bra i värmen!
Kram Frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Full rulle hos dig! Här med. Vi har haft grillkväll med yngsta dotterns klass. Mycket trevligt med brännboll och bad.
Vad du har fyndat! Det blir riktig bondromantik i ditt kök med grytlocken och handdukarna! Jättefint!
Ha det gott!
kram
nina

Frida sa...

Tack så mycket!
Du går bara in påsamma ställe som du lägger uppdina bilder på och väljer minsta stoleken på bilderna i stället för den största. Du kan ju välja var du vill placera bilderna på ett allternativ står det inget. Där kan du själv välja hur du vill placera dem. Roligt och enkelt!
Kram Frida

Ullis/Leva på landet sa...

Fina saker. Nu har ni fullt upp med skatan. Kan det bli vitt kanske på möblerna, eller det kanske blir något helt annat som överraskning.
Ha det bra! Ullis

Linda -Galleri Palla sa...

Ah vilka roliga fynd! Själv hittade jag en svart vas och ett ljusgrönt askfat (IFÖ) häromdagen. Kul att fynda!

Hagbacken sa...

Vilka fina fynd du har gjort!

Må så gott!

Kram Linda

Nicole sa...

Trevliga fynd! Å vilken söt liten "kompis" ni har fått...
Ha det skönt i solen!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men det var den sötaste lilla skata jag har sett =)

Och så fina saker du har fyndat. Ja jag är också så svag för röda kökshanddukar och dom där trädgårdsskyltarna är ju superbra att ha!

Kramisar Anita