10 april 2008

Äntligen!

Äntligen tillbaka. Har precis fått i ordning på datorn igen, känns skönt. Nu kan jag ju sitta här igen. Det har inte hänt så mycket mera, dottern blev frisk och jag slapp bli sjuk. Har precis kommit hem ifrån min dotters konsert. Kan bara säga att man blir såååå stolt, hon var superduktig. Hon sjöng Ain´t no mountain high enough, i en duett. Jobbigt när man inte kan hålla tårarna i styr. Ska också tacka för alla suuuuper trevliga kommentarer. Man blir såååå glad. Satt och tittade på lite kort härom dagen, och tänk vad man glömmer fort. Visar lite torptider.......

Sådär! köpet klart. Det var nu vi började undra om vi blivit helt tokiga. Vi skulla bo här.....nu! två vuxna och tre barn. Vi hade inte ens planerat något husbygge ännu... med andra ord kunde det ju blivit längre torpliv änn ett år. Tur att man är lite galen ibland.

Det här är då hallen och den är så stor som den ser ut. Roligt att vintern var på väg:). Det blev den värsta vintern på länge, -20 och englasfönster i hallen.....Brrrr. Var förvarar man blöta vinterkläder här dåååå? kommer knappt ihåg faktiskt, det är nog lika bra det. *skrattar*


Så här är då hemmets hjärta...hmm, inte ännu kanske. Men vi får väl se.... och dessutom.......lite möss får man ocså räkna med. Fyyyyyyy.........

Ännu en härlig bild..........Ja..ja..ja, vad gör man inte för den stora drömmen.

Här är vardagsrummet och sovrumm, utan dörrar. Man bara biter ihop, det här blir bra det...... ......Förhoppningsvis.

Öppna spisen i vardags...sovrummet. Det var mysigt och tur kan jag säga. Vi hade nog frusit ihjäl utan den.

Det här badrummet älskade min man. *fniss* 1,93 lång, kan avslöja att han faktiskt fick stå på knä och duscha.*skrattar* Första dagen i stora huset skriker maken. JAG KAN STÅ OCH DUSCHA!!!!!!. Vilken lycka.

Den här vedspisen står i torpköket. Iden bakade jag och barnen pepparkakor, det blev så varmt och mysigt så att alla spindlar i hela huset kom fram för att hälsa oss välkomna. Vi tyckte inte att det var lika mysigt.


Jaha....Så här blev det i vardags....sovrummet. Ganska mysigt. Denna soffa har vi bäddat in 365 gånger..och ut 365 gånger. Jag kan erkänna att det var värt alla gånger. Den som väntar på något gott.......ja ni vet.



Lite mer vardags...sovrumm.

Det här är då köket, som ni nog förstår. Maken håller på att laga en mysig fredagsmiddag, på tu man hand. Det blev jätte gått, han är så duktig på att laga mat. Där fick jag till det:) Nu kanske jag får en god fredagsmiddag i morgon.


Så här är då den sissta bilden och det är fönstret i hallen. Jag har gjort som så många andra(kännde att jag behövde lite stöd här....) tagit såååå mycket fina bilder. Men vad gör jag.....jo jag trycker på en knapp och alla bilder försvinner. Ni ska veta att jag har så svårt att tänka på det i dag. Jag suddade nämligen ur ett år av vårt torpliv. Såååååå sorgligt. Men nu har jag lärt mig lite mer, så jag hoppas att det inte händer igen.

Godnatt! klockan blev visst mycket idag.

Há det så gott!

Lotta:)



7 kommentarer:

Änglahem sa...

Jag tycker det ser jättecharmigt ut!! Charmigt men kanske inte så praktiskt...vad synd på alla din kort!!! Man kan ju bli lite tokig på dagens teknik! Bra så länge det funkar men det blir ju stor "katastrof" när det går galet!! MEN nu har ni ju det såååå fint!!! Och tänk vilken lycka för maken att han kan få stå och duscha!!*fniss* Man kan ha det primitivt ett tag men inte för länge!

Ha en finfin helg!
Kram/Ulrika

Kamomilla sa...

Ganska så bra har ni haft det i alla fall och visst glömmer man fort? Vi bodde ju 5 månader på 12 kvm och man frös till is i oktober när man i pyjamas skulle skutta ut till utetoan... nu kan jag nästan redan skratta åt det...
Härligt att få se dina bilder!
trevlig helg! Kamomilla

In my house sa...

Ooohhh,, va skönt att allt ha löst sig!!! Man blir faktiskt lite frustrerad när de inte funkar!!! Och jag ä lite beroende av bloggen =)
Nämen va ni ha lyckats bra med huet *torpet* såå,,kul att göra iordning ifrån grunden nästan!!!
Men de ser lite mysigt ut!
Tänk om torpet hade vetat att de någon dag skulle bli så fint =)

Välkommen tillbaks *hi* Och ha en mysig Fredag! Kram josse

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja hu jeda mig...ja jag kan tänka mig hur jobbigt det har varit! Men du hade då verkligen gjort det mysigt för er där i lilltorpet!
Ni måste ju bara ha varit överlyckliga den dag då ni flyttade in till det underbara nybyggda huset =) Hihi tänk hade ni alltid fått bott i lilltorpet...som förr i tiden men med typ 10 barn till =)

Ha en trevlig helg

Kramisar Anita

Malin - I min trädgård sa...

Vad roligt att få se de här bilderna och höra lite mer om erat torpliv!

Jag tycker det var jättesmart att ha landet inhägnat! Jag är såå sugen på att gör så här hemma (och kanske passa på att ha några tulpaner innanför nät - jäkla rådjur!). Och då kommer jag definitivt snegla på erat i så fall.

Skönt att ni är friska igen.

Ha en skön helg!

Frida sa...

Det är inte kul när datorn kronglar. Skönt att den funkar nu! Vilket mysigt torp!
Trevligt med gamla spisar men som du skrev mindre trevligt med spindlar.
Hoppas du får en trevlig helg!!
Kramar Frida

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt torparliv! Det kanske vi skulle behöva prova på lite till mans för att inse hur bra vi egentligen har det! Håller med dig, den som väntar på något gott..
Synd på bilderna!
Önskar dig en skön helg!
kram
nina