09 mars 2008

Trädgårdsmässan

Måndagen är avklarad. Är inte så förtjust i dem nämligen. Middagen uppäten och tvätten hängd. Äntligen får jag sitta här en liten stund och koppla av. Igår var jag och grannen på hem och trädgårdsmässan. Vad mycket fint det fanns där (ville handla allt). Men lite blomsterlökar, trädgårdstidning och en jättefin krans av vita fjädrar blev det. Innan hemfärd åt vi en god lunch. Väl hemma satte inspirationen igång. Ordnade till lite burkar och flyttade om lite bland sakerna i köket. Sen blev det en god fiskgryta till middag.



Jag lade fjäderkransen på ett silverfat och blåste ur några vita ägg. Jag ska nog blåsa ut några bruna med. Det blir nog en fin brytning.




Lite flera ägg får det nog bli, ser lite fjuttigt ut.




Jag köpte några vanliga tråkiga burkar med inlagda grönsaker i. Dom behövde ett lyft så med lite tårtpapper och hushållssnöre blev dom jättefina.




Färdiga att placeras någonstans. Frågan är bara var?




Dom får stå i vårt fina köksskåp. Visar lite bättre bilder på det en annan gång.




Ställde även silverskålen där. Har den tur får den stå kvar där en stund. Älskar nämligen att flytta runt saker.


2 kommentarer:

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Vilken fin blogg du har startat, välkommen till bloggvärlden.

Kram Anna

ängeln i vitt sa...

Välkommen, vad kul att hitta hit. Du, det där mjuka boet trivs nog äggen jättebra i. Superfint.

Ha det gott
Kram Carina