12 mars 2008

Blomster

Hej igen. Nu är städningen färdig för idag. Hinner inte imorgon, för då kommer grannen ner till mig på pysselkväll. Vi ska göra fina påskägg. Jag ska göra 10 stycken. Oj oj oj... Jag ska ha tjejmiddag på skärtorsdagen. Alla ska få ett varsit ägg fyllt med gotter. Visar alla äggen senare.
Tänkte däremot visa denna tårta, som jag gjorde till min systers 30-årsdag.






Jag använde mig av rosa rosor som jag gjorde siffrorna med. Till grädden använde jag små krysantemum och till sidorna använde jag rosenblad. Hon blev jätteglad.




Hade sådan tur, att jag kom på besök när tårtan skulle slängas. Så jag tog till vara på alla rosor och lade dem i den här fina glaskupan, som jag fått i julklapp av min man. Tycker såååå...mycket om den!

Nu måste jag tacka för mig. God natt!

4 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!

Och välkommen till bloggvärlden!

HAr kikat igenom din sida och du har en massa godis du bjuder på. Och så fint ni har gjort i dotterns rum till och med färgen på väggen fick sig en annan lyster nör ni bytte ut interiörer till vitt......snyggt!

Vi hörs!
Miamaria

IKT i min vardag sa...

Ojjj vilken skillnad det blev i dotterns rum, så snyggt det blev!

Har också en sådan glaskupa, den är sååå söt :-)

japp sa...

Heeij..kikar in en sväng..
Så läcker tårta du gjort till din syster.. smart, å himla fint.
Hoppas allt är bra.. fin blogg du har, hit kikar jag gärna in igen. kram Helén

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Vilken underbar tårta! Jag förstår att din syster måste ha blivit så glad!
Jag har också fått en glaskupa av min man, ja jag blev helt chockad att han ändå lyckades snappa upp vad jag tycker om =) Den har jag också så kär.
Lycka till med äggen!
Kram Anita