03 december 2012

Tidsoptimist

Hej! Helgen har gått och måndagen är avklarad. Tur! :) Jag som inte är så förtjust i dom. I lördags var jag och M på julkonsert, den började kl åtta och jag tyckte att vi hade så god tid på oss......var bara det att jag tror att man ska hinna med allt på en och samma dag.

Så på lördagsmorgon stod jag och bakade lussebullar och då självklart inte vilken deg som helst utan en som ska göras i två omgångar 5 timmar tog det och då hann jag plocka in en massa tallris, städa och titta på klockan,,,,Hjälp! Dotter fick rycka in som bakhjälp och samtidigt föna håret på en mamma som har väldigt svårt att sitta still.

Väl inne i stan så tyckte jag att det skulle vara sååååå mysigt att gå till stortorget och kika på julmarknaden, vilket vi gjorde tills tårna började domna bort och jag insåg att jag tagit fel stövlar i vinterkylan, så det var till att leta upp en skoaffär mitt i city under julrushen Två timmar senare med nya skor på fötterna insåg vi att det var dags att kasta i sig middagen för att hinna i tid till julkonserten. Men ett glas vin tyckte jag att vi kunde hinna med och visst gjorde vi det för att sedan kliva in sist i kyrkan och hamna bakom en pelare....Puh! Vilken dag, men trevligt. Idag bjuder jag på ett julpyntat hem.














Ha det gott:) Kram Lotta

Inga kommentarer: