25 november 2012

Pyssel

Hej på er, nu lider åter en helg mot sitt slut och som vanligt har den gått i rasande fart. Lördagen började med frukost......så klart! Sedan gjorde jag årets pepparkaksdeg, lite tidigt kanske men eftersom det blev ljusstöpning idag så behövdes det  lite pepparkakor till glöggen, så imorse stog jag och gräddade lite peppisar som vi njutit av idag, med färskost blandad med lingon. Jag och goa vännen åkte sedan  iväg till Sickla för att köpa ljusmassa......det blev några andra stopp med:) sedan avslutade vi med en god lunch. Så idag söndag blev det fina handstöpta ljus,god glögg, goda pepparkakor, fin julmusik och så hann ungarna med lite pyssel med.....Urmusig söndag. I fredagskväll tog jag in allt material som jag plockat på mig från skogen och planterade julgrupper med amaryllis, hyacint och tazetter så idag bjuder jag på julblommor.








Så det var allt för denna kväll.
Kram Lotta

Inga kommentarer: